• Anonym (flipparur)

Vad händer?! Känner sparkar etc men är inte gravid!!

Jag fick barn för 14 månader sedan, blev snittad om det nu skulle ha någon betydelse.

Jag har känt fosterrörelser bra länge nu, vi pratar om månader! Har googlat mig till att detta antagligen är tarmarna som bubblar. Jag har haft oskyddat sex EN gång och då körde vi avbrutet, det var för typ ett halvår sedan.

Det känns SÅ likt fosterrörelser. En dag för ett par månader sedan kunde jag bokstavligt talat känna en fot dras längs insidan. Jag fick panik! Och som grädden på moset kan jag få en "klump" på magen ibland, sedan ett par veckor tillbaks, ni vet som när bebis lagt sig galet där inne. Lägger jag handen på så är den hård men helt still, och jag kan trycka undan den. Min sambo la handen på denna "klump" häromdagen och fick lite smått panik han också. Han utbrast "OJ jävlar! Grattis!".

Jag har haft mensen hela tiden och den är RIKLIG. Jag känner igen symptom på ägglossning och allt verkar som det ska. Minns inte riktigt, det är möjligt att jag gjorde ett negativt gravtest för flera månader sedan men är inte helt säker. Vet att jag funderade på det. Magen är helt platt på morgonen men kan se gravid ut på kvällen. Jag kan fortfarande klämma mjölk ur brösten, och har foglossning emellanåt. Det här är bara så skumt...

Någon som känner igen detta?

• Svar på tråden Vad händer?! Känner sparkar etc men är inte gravid!!
  • Zuzanne
    Anonym (flipparur) skrev 2014-08-02 23:10:58 följande:
    Jag har läst lite om detta och är väl medveten om att det antagligen är just detta fenomen jag nojjar ur över. Men den där klumpen alltså.... Det är alltihop som gör det så läskigt!
    Jag nojade också trots att jag använder spiral, haha. Testade och det var såklart negativt. Kräktes tom, blev så påverkad av att jag trodde att jag var gravid pga dessa fantomsparkar. När testet visade negativt började jag må bra igen :) Fast "sparkarna" känner jag som sagt emellanåt fortfarande. Läste att vissa har det livet ut, andra bara några månader. Bra att du testar dig imorgon :)
  • Not Nude
    Anonym (flipparur) skrev 2014-08-02 22:59:50 följande:
    Sluta käka svamp och gå och lägg dig.
    Ska starta en tråd här på familjeliv först och fråga om jag verkligen ska sova eller inte.

Men ja. Gå till en läkare eller någon som vet hur de funkar med kroppen och fråga dom istället för att sitta på familjeliv som en dum jävla fitta.
  • Anonym (babs)

Navelbråck kan börja besvära efter förlossning. Det kan komma in o ut o man kan buffa på det. Kan behöva opereras om det besvärar mycket.

• Anonym (vän)

En vän till mig hade sådär men hon hade inga barn sen tidigare.
    Magen växte t o m och trots flera ultraljud hittade dom ingenting.
    Enda förklaringen hon fick var att hon har PCO..
    Men läkarna här är ju lite knepiga.
    Hur har det gått TS?

Och förlåt om jag blir OT nu. Men det här är KÄNSLIGA RUMMET vad jag vet och det är ju hur sjukt som helst att man kan kläcka ur sig vad som helst. T ex "...som en dum jävla fitta".
    Ja jag vet att man ska ignorera såna människor men jag blir ledsen när jag går in i trådar och läser och i var och varannan tråd är det nån idiot som måste kläcka ur sig nåt elakt till den som behöver stöd.
    Är man inte intresserad av TS så skriver man inte! Man SKITER I att läsa och går och sköter sitt eget liv istället.

• Anonym (flipparur)
    Anonym (vän) skrev 2014-08-03 09:43:04 följande:

Hur har det gått TS?

Och förlåt om jag blir OT nu. Men det här är KÄNSLIGA RUMMET vad jag vet och det är ju hur sjukt som helst att man kan kläcka ur sig vad som helst. T ex "...som en dum jävla fitta".
    Ja jag vet att man ska ignorera såna människor men jag blir ledsen när jag går in i trådar och läser och i var och varannan tråd är det nån idiot som måste kläcka ur sig nåt elakt till den som behöver stöd.
    Är man inte intresserad av TS så skriver man inte! Man SKITER I att läsa och går och sköter sitt eget liv istället.

Men vad märkligt! Att få sådana sympton trots att man inte haft barn :O

Jag skulle köpt gravtest idag, men fick mensen i morse. RIKLIGT. Så näe, jag är bara inte gravid. Jag måste nog bara vänja mig vid dom här fantomsparkarna....

Ja, det är tröttsamt med folk som måste skriva så mkt crap, men jag ser den finniga tonåringen framför mig, vars sommarlov snart är slut, så någonstans måste man väl ta ut frustrationen ;)

• Maho81

Men varför bokar du bara inte tid hos Gyn, får göra ett ultraljud så vet du ju om du är gravid eller ej? Och ser de något annat konstigt blir du skickad vidare till en annan avdelning?

Varför så obstinat att "nej, det är inte så" trots att du oroar dig?

Newsflash: man kan mycket väl vara gravid trots mens och alla graviditeter är inte likadana med symptom, mående osv.

• Anonym (flipparur)
    Maho81 skrev 2014-08-03 15:26:27 följande:

Men varför bokar du bara inte tid hos Gyn, får göra ett ultraljud så vet du ju om du är gravid eller ej? Och ser de något annat konstigt blir du skickad vidare till en annan avdelning?

Varför så obstinat att "nej, det är inte så" trots att du oroar dig?

Newsflash: man kan mycket väl vara gravid trots mens och alla graviditeter är inte likadana med symptom, mående osv.

Därför att ultraljudet blir en resa på 20 mil för något som jag knappt ens har anledning att misstänka.

Newsflash: Du kom inte med någon newsflash.
  • Anonym (:))

Hur gick det ts, var du gravid?

• Mirandaa

Jag har under flera veckor kännt sparkar/rörelser i magen,  det känns exakt som när en bebis rör sig i  magen men är inte gravid, googlade (rörelser I magen men inte gravid ) och hittade som tur är att de inte är helt ovanligt.  . Min sambo och andra tror att jag hittar på eller att de e gaser .. som att man inte känner skillnad på fosterrörelser och gaser .. har 2 barn . Är inte överviktig

• brevisfemina

Nej det är inte bara du! Jag personligen har oxå det så! Sen att man får mens och inte är gravid ligger de inte 100% sanning det är inte omöjligt att ha ?mens? när man är gravid. De enda sättet att utesluta är ju gravtest.

för mig är det bara fantomsparkar. Har testat Neg! 

men tycker själv att de är lite äckligt för de ser verkligen ut som en fot som ger en ordentlig kick liksom!!

• Anonym (Frågande)

Hej! Jag har samma sak här, får som en "sammandragning" och känns som fosterrörelser men har tagit test flera gånger men inte gravid, till och med tagit blodprov för att vara på säkra sidan, man blir ju orolig 😣Någon mer som tycker det är jobbigt? Jag får lite ångestattack när jag känner det, när jag ligger plant på ryggen så är min mage helt platt, höftbenen sticker upp lite så kan knappast vara något där inne.

• Lola1979
    Mirandaa skrev 2022-07-10 10:05:42 följande:

Jag har under flera veckor kännt sparkar/rörelser i magen,  det känns exakt som när en bebis rör sig i  magen men är inte gravid, googlade (rörelser I magen men inte gravid ) och hittade som tur är att de inte är helt ovanligt.  . Min sambo och andra tror att jag hittar på eller att de e gaser .. som att man inte känner skillnad på fosterrörelser och gaser .. har 2 barn . Är inte överviktig

Gammal tråd ser jag nu, men hur skriver man privat till varandra här på familjeliv?
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (vän) skrev 2014-08-03 09:43:04 följande:

Hur har det gått TS?

Håller helt med dig, man skriver hör av en anledning, jag skriver för att jag behöver få råd från någon som kanske är i samma sits och vi kan lugna varandra lite ♥️
Svar på tråden Vad händer?! Känner sparkar etc men är inte gravid!!