• VSB

Varför är de flesta i de största forumen för SD?

Alla vanliga stora forum verkar ha en majoritet för SD och kan bero på att de andra inte kan debattera sakligt 

Ett bättre parti dsp.forum24.se/dsp.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför är de flesta i de största forumen för SD?
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-08-01 00:02:11 följande:
    Jag struntar fullständigt i vilken formell utbildning en politiker har utan ser till vad politikern står för.

Vad gäller politiker som kommit så långt som till riksdagen måste man vara rejält obegåvad om man tror att de är efterblivna. Jag tror inte ens att det finns några efterblivna bland de sverigedemokrater som sitter i riksdagen - de håller nog till på nätet och skriver inlägg och startar omröstningar i det oändliga eller kallar enskilda regeringsmedlemmar efterblivna.
    Har jag kallat någon efterbliven?

Det är bara SD-hatare som verkar vara det men skit i SD, DSP är bättre.

Ideologi räcker inte, många verkar ex. inte kunna räkna.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-07-31 23:56:30 följande:
    Hatet verkar oftast bestå i en liten klick vänsteranhängare med vuvuzelor. 
    Ja, där har du nog rätt.

Inte desto mindre är det ganska många inom toksekten som uppfattar det som att alla som tycker illa om det lilla främlingsfientliga partiet är extremister som stör sektens möten.

Men man får inte glömma att toksekten är den företeelse vi svenskar har minst förtroende för - enligt Sifos förtroendebarometer. För övrigt en undersökning där principen en person en röst gällerSkrattande
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-08-01 00:13:00 följande:
    Ja, där har du nog rätt.

Inte desto mindre är det ganska många inom toksekten som uppfattar det som att alla som tycker illa om det lilla främlingsfientliga partiet är extremister som stör sektens möten.

Men man får inte glömma att toksekten är den företeelse vi svenskar har minst förtroende för - enligt Sifos förtroendebarometer. För övrigt en undersökning där principen en person en röst gällerSkrattande
    Tvärtom är det en toksekt som stör
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-08-01 00:09:29 följande:
    Har jag kallat någon efterbliven?

Det är bara SD-hatare som verkar vara det men skit i SD, DSP är bättre.

Ideologi räcker inte, många verkar ex. inte kunna räkna.
    Jag svarade stackars Mia, inte dig. 

jag tror inte för ett ögonblick att det är samma person bakom era nick.

Stackar Mia kallade Beatrice Ask efterbliven.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-08-01 00:16:35 följande:
    Jag svarade stackars Mia, inte dig. 

jag tror inte för ett ögonblick att det är samma person bakom era nick.

Stackar Mia kallade Beatrice Ask efterbliven.
    Här får alla svara alla och det märkliga är att du svarade samma minut och dessutom bytt stil
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-08-01 00:16:35 följande:
    Tvärtom är det en toksekt som stör
    Läsförståelse igen Runes.

Det är en mycket liten andel av de som ogillar SD-sekten som har stört deras möten .

Jag talar om den vanliga svenskens förakt för SD - inte om de som försöker överrösta Åkesson.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-08-01 00:18:14 följande:
    Här får alla svara alla och det märkliga är att du svarade samma minut och dessutom bytt stil
    Ett tips är att du försöker studera vem som är citerad i ett inlägg.

Om jag citerar Stackars Mia kan du då utgå från att mitt inlägg inte är riktat till digGlad
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-08-01 00:19:18 följande:
    Läsförståelse igen Runes.

Det är en mycket liten andel av de som ogillar SD-sekten som har stört deras möten .

Jag talar om den vanliga svenskens förakt för SD - inte om de som försöker överrösta Åkesson.
    Vanliga svenskar föraktar inte SD, det är bara en sekt
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-08-01 00:21:29 följande:
    Ett tips är att du försöker studera vem som är citerad i ett inlägg.

Om jag citerar Stackars Mia kan du då utgå från att mitt inlägg inte är riktat till digGlad
    Alla får svara alla, sen får du kanske svar från den du svarade.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-08-01 00:24:07 följande:
    Alla får svara alla, sen får du kanske svar från den du svarade.
    Visst.

Om jag citerar stackars Mia och anser att det är obegåvat av hen att kalla Beatrice Ask efterbliven - så visst får du svara att du inte har kallat Beatrice Ask efterbliven om du villSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-01 00:13:00 följande:
    Ja, där har du nog rätt.

Sen vet vi ju numera var hatet kommer ifrån, så det kan vi nu stryka från debatten.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-01 00:29:47 följande:
    Visst.

Om jag citerar stackars Mia och anser att det är obegåvat av hen att kalla Beatrice Ask efterbliven - så visst får du svara att du inte har kallat Beatrice Ask efterbliven om du villSkrattande
    Vadfan? Det här börjar ju spåra ur. När kallade jag Ask för efterbliven? Jag sa att hon var en hårfrisörska och att svenska politiker internationellt sett har låg utbildning, vilket stämmer enligt alla rapporter.

Finns det inga moderatorer?
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-08-01 00:29:47 följande:
    Visst.

Men jag skrev något annat.
  • Simon 681

SD är bra på att göra sitt intryck på nätet. Det skulle säkert även vara mer diskussioner i verkliga livet om SDare där inte var rädda för att förlora arbete, vänner eller bli trakasserade för sina åsikter. 

På nätet kan man dock vara anonym. Detta tillsammans med att SD har många yngre, politiskt engagerade män i sitt läger gör att de syns rätt mycket på nätet.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Simon 681

Om Runes och grind är i form kan de nog stå för en tredjedel av inläggen en dag. Det blir lite snedfördelat då.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • tobbe01

Det enda jag bryr mig om är att SD kommer att göra ett kanonval i höst. Garanterat. Jag längtar att få lägga min röst och kommer att förtidsrösta  dag ett.

• FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-08-01 00:52:42 följande:
    Vadfan? Det här börjar ju spåra ur. När kallade jag Ask för efterbliven? Jag sa att hon var en hårfrisörska och att svenska politiker internationellt sett har låg utbildning, vilket stämmer enligt alla rapporter.

Finns det inga moderatorer?
    Kanske det.
    Du klarade inte riktigt av att formulera dig på begriplig svenska, men vi kan ta ditt inlägg och granska det språkligt
    StackarsMia skrev 2014-07-31 20:08:52 följande:
    Sen har vi ju hårfrisörskan som justitieminister. Det har och sitter en lång rad efterblivna politiker. De flesta i andra led än hos SD. Sverige briljerar med kanske världens sämst utbildade politiker. Skämskudden åker på varje gång någon utomlands frågar mig om svensk politik.

Snacka om att kasta sten i glashus.Tungan ute

www.nyteknik.se/special/tekniska_hogskolor/article259862.ece

"Det har och sitter en lång rad efterblivna politiker", står som en fri mening, det naturliga är väl att söka ett samband med meningen före men det ska gudarna veta att sverigedemokrater ofta har problem att formulera sina tankar tydligt.

Tja, vad du egentligen påstår vet du förmodligen inte ens själv, man skulle kunna gissa att "det" syftar på Sverige men då blir det ju "Sverige har och sitter en lång rad efterblivna politiker"

Hm, får mig att tänka på det gamla sketchen där meningen "Jag vara er nya svenskläraret - en gång var jag det två gånger".

Nåväl. Ditt inlägg låter sig inte tolkas. Men det är synnerligen obegåvat att tro att politiker är efterblivna. Förmodligen bottnar detta i att toksektens anhängare har en tendens att göra om svenskan till en slags pidginvariant, som passar sektens förenklade världsbild, men som skapar förvirring när anhängare till SD-sekten försöker kommunicera med omvärlden.

Skämskudde, tog du också upp. Det krävs ett visst mått av självinsikt för att skämmas.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • pellepelle
    VSB skrev 2014-07-30 07:50:03 följande:

Alla vanliga stora forum verkar ha en majoritet för SD och kan bero på att de andra inte kan debattera sakligt 

Nej, anledningen är att de flesta som stöttar ett rasistiskt parti inte vågar stå för det offentligt, utan måste få utlopp för sitt hat anonymt. Då är nätforum ett perfekt ställe. Anhängare till andra partier får utlopp för sin debattlusta även på andra ställen där de är öppna med vem de är och vad de tycker.

Sen är det ju en överrepresentation av arbetslösa bittra män som röstar på det partiet Dvs samma kategori människor som hänger på nätforum. FL är så klart inte överrepresenterat av dessa (utan av mammor skulle jag tro), men under politikflikarna ser det nog ut lika som på andra forum där man kan vara anonym och diskutera politik.

• Molle1981

Jag tror det handlar om att du har möjlighet att vara anonym här. Och så kan man testa sina teorier här innan det riktiga valet.

Svar på tråden Varför är de flesta i de största forumen för SD?