Vanligt med regelbundna förvärkar ca 3 timmar per dag v. 39?
Hej!
Sedan ca 4 dagar tillbaka har jag haft hyfsat smärtsamma förvärkar ganska regelbundet (kanske med 5-10 min mellanrum) under vissa perioder på dagen. Oftast på kvällen i ca 3 timmar men även under 2 timmar tidigt på morgonen. Under resten av dagen har jag bara haft ett par men då kommit med flera timmars mellanrum. Är idag i vecka 38+4 och kan tillägga att min slempropp lossnade för ca 1 vecka sedan, dock var det inget blod i den. Igår fick jag en liten geléaktig flytning på ca 1 cm som var lite blodblandad (brun) så kanske en rest av slemproppen. Är denna typ av pågående förvärkar vanliga? Detta är mitt andra barn, med första barnet som föddes i vecka 36+1 hade jag en tydlig latensfas på ca 24 timmar så detta är inget jag känner igen..
Jag undrar framför allt om ni tror att det "händer något" i kroppen under dessa förvärkar jag upplever, att jag har börjat öppna mig eller dylikt. Är lite trött på detta nu så önskar att värkarna kunde fortsätta när de väl börjat så att man känner att nåt är på g....
Tror ni jag fortfarande kommer uppleva en tydlig latensfas eller är det troligare att förlossningens aktiva fas drar igång mer "plötsligt"?
Stort tack för hjälpen på förhand!