• DiplomatiskaJag

Gravida i Stockholm med BF våren 2015

Hej! Har precis plussat. Här kan vi Stockholmare som väntar barn under våren 2015 prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Gravida i Stockholm med BF våren 2015
  • emertin

Hej, länge sedan jag hörde av mig.
    Jag mår jättebra men är väldigt trött, vilket i och för sig kan bero på att jag inte går och lägger mig när jag ska på kvällarna
    Har en pigg och aktiv bebis i magen och är så spänd på vem det är.
    Hur mår ni andra?

• Bell13
    emertin skrev 2015-01-15 08:55:27 följande:

Hej, länge sedan jag hörde av mig.
    Jag mår jättebra men är väldigt trött, vilket i och för sig kan bero på att jag inte går och lägger mig när jag ska på kvällarna smile1.gif
    Har en pigg och aktiv bebis i magen och är så spänd på vem det är.
    Hur mår ni andra?

Mår rätt bra. Är i v 30 nu och känner att jag börjar närma mig slutet av graviditeten. Känner av foglossning och har fått väldigt ont i ryggen den senaste veckan. Känns helt ok ändå faktiskt.

Känns fantastiskt att han faktiskt är här om 2,5 månad.
  • Jaqueline15

Hej!
    Jag är ny här och väntar mitt första i slutet av februari. Mår relativt bra men är som ni andra mycket trött och förbereder mig med med promenader och lite vattengympa här de sista veckorna. Har precis blivit ledig då mitt jobb blev för tungt. Tänkte börja läsa på lite om barnets första tid i veckan. Har mest haft fokus på graviditeten så här långt och att pyssla lite härhemma :). Hoppas att barnet inte kommer tidigare, jag är inte klar med den här lediga tiden riktigt än ;) 

• FresnoKiwi95

Jag mår rätt bra just nu. Är i vecka 35 nu (34+3). Känner mig rätt pigg faktids. Har inte svullnat upp så mycket än. Gått upp 5-6kg från start o det känner jag verkligen av haha. Lillen är beräknad om 39 dagar! Ska bli såå spännande :D

Var hade alla tänkt föda? Själv valde jag huddinge :)

• Bell13
    FresnoKiwi95 skrev 2015-01-19 15:08:59 följande:

Jag mår rätt bra just nu. Är i vecka 35 nu (34+3). Känner mig rätt pigg faktids. Har inte svullnat upp så mycket än. Gått upp 5-6kg från start o det känner jag verkligen av haha. Lillen är beräknad om 39 dagar! Ska bli såå spännande :D

Jag valde bb Sophia.
  • Hanna 681
    FresnoKiwi95 skrev 2015-01-19 15:08:59 följande:

Lyckos dig! Vägde mig på MVC igår och hade gått upp 16 kg redan, helt galet! Känner mig inte tung på något sätt, men undrar hur det ska sluta viktmässigt. Vecka 30 idag, hurra!
  • Hanna 681

Har valt BB Stockholm. De sa på nyheterna att 2000 kvinnor inte fick sitt förstahandsval under 2014. Tycker att det känns stressigt att inte i förhand kunna vara säker på vart jag får föda.

• Jaqueline15

Jag valde också Huddinge. Vi får väl se om det blir där i slutändan då :) Jag och min sambo tänkte provköra dit så vi vet vart vi ska när det väl gäller, det kommer bli total förvirring om det visar sig att vi ska någon annanstans sen. Då får vi sitta där med google maps och stimma runt :P

• FresnoKiwi95
    Hanna 681 skrev 2015-01-20 07:10:08 följande:

Har valt BB Stockholm. De sa på nyheterna att 2000 kvinnor inte fick sitt förstahandsval under 2014. Tycker att det känns stressigt att inte i förhand kunna vara säker på vart jag får föda.

Ja jag vet. Vill verkligen inte bli hänvisad någon annanstans liksom. :( jag får hoppas att när det blir dags att det finns plats. Och att min kille som bor 4 timmar bort hinner fran i tid.
  • Raggsockan

Jag har vart SÖS förlossning, men så länge jag får föda i stockholm med läkare nära så är jag nöjd! :) 

• FresnoKiwi95
    Jaqueline15 skrev 2015-01-20 07:43:34 följande:

Jag valde också Huddinge. Vi får väl se om det blir där i slutändan då :) Jag och min sambo tänkte provköra dit så vi vet vart vi ska när det väl gäller, det kommer bli total förvirring om det visar sig att vi ska någon annanstans sen. Då får vi sitta där med google maps och stimma runt :P

Kul att höra att nån annan också valt huddinge. Det stod mellan det o SÖS för mig (dom ligger närmast) och det blev faktids parkeringen som avgjorde det hela haha. :)
  • Tjej 85

Vi har valt Danderyd dels för att det ligger närmast och mamamia som jag går på MVC samarbetar med dem. Planerat snitt med tvillingar oxå!

• Öholm

Jag har också valt Huddinge. Bor i Huddinge så känns som det naturliga valet plus att jag bara har hört bra om dem. Om vi inte får plats så hoppas jag på Södertälje som ska vara väldigt bra.

Svar på tråden Gravida i Stockholm med BF våren 2015