• endless

Känns som man är helt ensam

Ja det känns så. Alla i ens omgivning får barn, folk som inte ens borde få barn får det. Sen är det vi. Vi som inte får något hur mycket vi än försöker.
    I snart 2 år har vi försökt men aldrig lyckats. Testat de mesta med monitor och olika hemmatester men inget.
    Vi har länge sagt att vi ska gå till läkaren om det inte kommer men ju mer tiden går desto mer rädd blir jag. Kommer vi inte få något barn? Kommer jag aldrig bli gravid? Det skrämmer mig och jag känner mig så ensam. Känns som att jag är ensam i världen, på riktigt. Ingen att prata med och totalt vettskrämd. Är det så att jag kommer bli den där som blir utan?

• Svar på tråden Känns som man är helt ensam
  • Axsson

Vi försökte i två år innan jag blev gravid (är nu i v. 12) och känner igen mig i det du skriver. Jag trodde inte att vi skulle kunna få barn. I alla fall inte på egen hand. Jag tycker du ska boka tid för utredning för att kolla upp er, kan vara något enkelt "fel" eller så är det ingenting alls. Men bättre att veta Glad Vi gjorde utredning när vi försökt i 1 år men inga fel på någon av oss.

Vi ställde in oss på att göra IVF under nästa år men så kom plusset.
    Så ge inte upp hoppet! Även om det inte går av sig själv så finns det hjälp att få och en dag kommer ni få ert barn på ett eller annat sätt!

Lycka till!

• lantisen02

Du är inte ensam, men man känner sig som den mest ensamnasate i världen med att inte bli gravid! Vi försökte i 2 år, vi fick hjälp, jag fick äta pergotime, då min ägglossning inte funkade.

Mitt råd är sök hjälp, även fast det är läskigt.

De flesta som jobbar med utredningar gällande barnlöshet är fantastiska och verkligen proffessionella.

Nu har vi en son på 15 mån och ha börjat försöka med syskon.

Stort lycka till!

Svar på tråden Känns som man är helt ensam