Hur många av oss längtar till vintern?
Vågar inte fråga på facebook av rädsla för att bli lynchad, de vet ju trotts allt vart jag bor he he.
Finns det fler än jag som längtar efter att den här vidriga värmen ska upphöra?
Vågar inte fråga på facebook av rädsla för att bli lynchad, de vet ju trotts allt vart jag bor he he.
Finns det fler än jag som längtar efter att den här vidriga värmen ska upphöra?
Jag röstade Annat, då jag längtar efter den svala och färggranna hösten!
Gillar verkligen vintern, men slask och problem med kollektivtrafiken är ingen hit. Fast temperaturmässigt så föredrar jag vintern - alla gånger! Fryser man är det bara att klä på sig, men nu i värmen finns det nästan ingenstans att ta vägen!
Längtar som fan! Inte bara för att det är obehagligt hemskt varmt utan också för att jag älskar vintern, bästa årstiden. Några dagar till i denna värme och jag går av. Eller så emigrerar i alla fall familjen för att slippa mig....
Annat: Vinter och denna sommarhetta är precis lika illa. Vinter är vedervärdigt. Sommar är bra när temperaturen är rimlig.
Längtar verkligen så enormt efter vintern! Sommaren är trevlig, så länge temperaturen ligger på 18-20 och inte mer! Nu är det bara så äckligt varmt och klibbigt. Förstår verkligen inte charmen med att svettas och inte kunna sova ordentligt på natten. Jag har ingen energi på sommaren. Ingen lust att göra saker, ingen aptit.
Nä, usch. Tur att sommaren snart är över!
Jag längtar till hösten. Vintern får komma när den kommer ...
NEJ! Ingen vinter eller höstrusk!! NEEEJJ!! Hatar hatar hatar mörker...
Huura , snart bir det kallare. 5 månader till jul. Bara drygt 2 månader till oktober
Hösten är trevligare än sommar och vinter. Ca 15 grader och rödgula löv och frisk luft.
Jag trivs bäst på hösten och gillar "riktig"vinter (det är för lite snö här nere i Skåne) . Den värmen som är nu tycker jag är rena pesten, är oerhört glad att jag i alla fall ha semester och kan svalka av mig betydligt oftare och lättare än om jag jobbat.
Hade gärna gått från sommar till vinter direkt, hatar Oktober och November. Älskar dock vintern från December till Mars.?
Ja nu är den äckliga sommaren här igen, vintern gick alldeles för fort. Lider varje år i denna värme. Är inte den som ligger och solar när det är 25 plus, solar enbar vår och höst. Är underbart att sola i Mars när man åkt skidor i solskenet och är så där härligt varm i kroppen, nu är det bara äckligt.
Ja nu är sommaren snart slut, så skönt, äntligen, det ska firas med att grilla!
Känner mig så mycket piggare nu när det runt 15-20 grader på dagarna, äntligen blir man som människa igen.
Det ser dock ut att bli en sista sommarvecka nästa vecka även om vi verkar klara oss bra här i norr från den värsta värmen.
Kvällarna är så mysiga nu när mörkret kommer.