• AMKA

Rörelser i magen?

Hej.
    Är i vecka 16 (15+0) och har igår och idag känt massor av vibrationer på höger sida precis ovanför blygdbenet, det känns (ursäkta) som om en dildo ligger där inne på intervallfunktion, känner av det i en timme och sedan är det lugnt ett tag, känner oftast inte av det när jag rör på mig men ofta när jag ligger eller sitter.

Vad tusan är det? Kan ju knappast vara fosterrörelser när det är så tätt så tidigt!

Någon mer som varit med om detta, och i sådana fall, vet du vad det är?

BF 12 Januari
  • Svar på tråden Rörelser i magen?
  • rere88

Det kan absolut vara fosterrörelser du känner. Många känner inte av dem tidigt för de tar rörelserna för tarmrörelser.

första rörelserna kan kännas som en fisk som "fladdrar" med skärtfenan eller som du beskriver vibrationer.

• Limaliie

Jag kände bebisen runt slutet av v 16. Det kändes som kolsyra på något sätt. Men bara då och då.

• Kira2

Jo det tror jag absolut det är forsterrörelser, jag kände fjärilsfladder ännu tidigare :)

• AMKA

Tack för era svar, fick tid hos en allmänläkare (trodde jag) då vår barnmorska på orten är på semester, visade sig att hon är gynläkare i grunden så hon klämde, kände och gjorde en undersökning i de nedre regionerna, och sedan fick vi lyssna på ett underbart litet hjärta som slog i 143 slag per minut, hennes uppfattning var att det var ligament som vibrerade tydligen. :) dock känner jag fostret väldigt väl nu så jag är inte lika nojjig längre.

Svar på tråden Rörelser i magen?