• Emmia

vem tar mina katter!?

Hej!
    Jag är så otroligt ledsen nu, mina katter är spårlöst
    Borta. Jag ropar på dem,jag ropar och ropar men ingen katt kommer. De är tre stycken nu.

Vad ska jag ta mig till? Jag kommer dö, de är mitt allt. Vem ska jag leva för nu?

De betyder allt för mig.

Totten har jag haft i åtta år och några månader ( försvann för en månad sedan,kanske mer.)
    Findus är 1 år och några månader ( försvann för två dar sen men kommer alltid när jag ropar)
    Crosby är ett år och några månader (2-4 veckor)

Jag kommer gå sönder .. hur ska jag ens kunna bli mamma när jag är sån här? Och de är katter och tänk då mina barn om jag får några ...

• Svar på tråden vem tar mina katter!?
  • Emmia
    nemo1 skrev 2014-07-23 15:51:30 följande:

Har du sju katter i ett rum? Stackars katter. Det är väl bara att se till att de inte sticker ut. Bygg en rastgård där de kan vara. Fick inte svar på min fråga ang om katterna är kastrerade.

Nej sa jag bara vissa var så elaka. Visst kan de bli påkörda och så men har de fan inga känslor. Jag vill typ dö, så mycket betyder de för mig.
  • Aileen Allannah

Men om katterna betyder så mycket för dig så borde du väl vara mer mån om att de ska finnas kvar? Fattar inte att kattägare inte kan ta bättre hand om sina djur.

• adina01

Så bra att katterna kommit till rätta, kanske ska du sälja några av katterna så att kanske de inte vill sticka iväg.
    Om det är möjligt tycker jag att du ska låta den äldre vara ute-inne och bygga någon form av rastgård till de yngre om du tänker dig att behålla alla katterna.

• Emmia

Jag är 22 och jag är nog gammal att ha katt. Jag älskar djur.

Men vad fan snackar ni om? Släpp inte ut katter ? De kan hända farliga saker inne med.

Tex en bokhylla åker ner,dörr stängs hårt,bli styycken av en geting finns säkert massa saker mer

Och för den delen om ni som säger skyll er själv

Tex om ni har era barn på dagis (många dagis är överfullt) om de nu bli kindnappade,våldtagna är de ert fel då? Ni släppte ju ut era barn

Var det inte någon pedofil på ett dagis som gjode sexuella saker med barn? Ska deras föräldrar skylla sig själv? Om de hade vart hemma hade de ju aldrig hänt?

Eller va? Tycker ni verkligen så och du Aileen Allann­ah

Får jag inte vara ledsen? Om något hade hänt inne då? Hade jag fått vara ledsen då? Usch på sådana människor som dig

Du är en elak människa men som sagt människor kan ändras.

Och du Aileen Allann­ah gå inte ut ! De kan finnas faror även där ute för oss människor och om du dör får du skylla dig själv

• nemo1

Hallå....... är katterna kastrerade?????? Du verkar inte särskilt mogen som du skriver.

• Aileen Allannah

Nå, du behöver ju inte ta till personangrepp. Att släppa ut en (okastrerad förmodar jag då) katt utan uppsikt är inte särskilt ansvarigt. Katten kan bli påkörd, smita iväg (och få ungar) eller bli tagen av ett annat djur eller någon som tycker att katten kan bo hos dem i stället. Det är något man får räkna med när man släpper ut katterna, och då också räkna in eventuell sorg. Man måste liksom fatta det.

Jämförelsen med förskola var lite för märklig för att bemöta mer.

• Emmia
    nemo1 skrev 2014-07-24 18:41:05 följande:

Hallå....... är katterna kastrerade?????? Du verkar inte särskilt mogen som du skriver.

Det är ni som inte är mogna,och ja !! Men hon eller han säger att jag inte ska vara ledsen .. de kan jag väl ändå vara?
    Aileen Allannah skrev 2014-07-24 18:44:56 följande:

Nå, du behöver ju inte ta till personangrepp. Att släppa ut en (okastrerad förmodar jag då) katt utan uppsikt är inte särskilt ansvarigt. Katten kan bli påkörd, smita iväg (och få ungar) eller bli tagen av ett annat djur eller någon som tycker att katten kan bo hos dem i stället. Det är något man får räkna med när man släpper ut katterna, och då också räkna in eventuell sorg. Man måste liksom fatta det.

Jämförelsen med förskola var lite för märklig för att bemöta mer.

Det är exakt samma sak .. du släpper ut dina barn i värden ich jag släpper ut mina katter de är farligt för alla människor

Och vadå persongrepp du tog de ju på mig "väx up" du är ju en elak människa .. fattar inte vad de är med de? Jag tycker de för du tycker inte jag ska vara ledsen .. :o
  • Aileen Allannah

Skillnaden är att jag inte släpper ut mina barn utan tillsyn... Klart du får vara ledsen, men du måste ju också inse konsekvenserna av att släppa ut katterna vind för våg.

• Emmia

För det första de är kastrerade och jag är ledsen och saknsr mina älsklingar varför kan jag inte göra det? Vi har EN granne och hans katt blev 25 år blind och man kände revbenen.

Jag vet att ja är kanske dum men ni har sårat mig, många skriver bra oxh ger mig förslag. Jättebra förslag. Jag vill ändå ha utekatter tycker det är elakt om jag kommer nu och sätter in de i en liten kattgård. De är vana vid träd och för vår granne tex han gillar inte vår trädgård. Då kanske han förstör den eller nåt .. om vi har kattgård

Han har aldrig klagat på någon katt eller ankor eler hönor bara vpr trädgård.

Vi har hönor och ankor med. Vi skulle skaffa getter och sån där påfåggel. Jag älskar mina katter och vill de såklart väl. Jag ger de entreo kött,ost och massa annat. Jag ger de leksaker även om de är ute. Jag ger de sovplats.

Jag vill bara ha hem mina katter och jag tycker att jag får vara ledsen även om jag släpper ut de. De kan skada sig lika mycket som inne. Och vi har inte många dörrar. Mitt rum är de ända som har dörr så ni fattar kan inte ha 7 katter i ett rum.

Och sedan jobbar jag i närheten och där finns de utekatter och de brukar jag känna igen.

Och snälla någon om ni ska skriva att jag är omgon förklara gärna varför

Och självklart tycker jag att dagis och allt ska vara ett bra ställe att gå till för att lämna sina barn,jobbat som praktik. Men om ni tycker att de är fel att släppa ut katter och sen inte tycker de är samma sak som att släppa ut sina barn.

Och vad är isåfall skillnaden? Varför kan du lämna ditt barn på dagis utan att ha uppsikt men på katter måste du ha uppsikt på annars får du skylla dig själv? Vad är skillnaden?

• Emmia
    Aileen Allannah skrev 2014-07-24 09:50:50 följande:

Men om katterna betyder så mycket för dig så borde du väl vara mer mån om att de ska finnas kvar? Fattar inte att kattägare inte kan ta bättre hand om sina djur.

Vad menar du? Jag ger de mat,ett hus att bo i oxh sova i,de får gå ut och gå i evigheter

Är du emot utekatter? Tycker du att de är djurplågeri eller vad är grejen?
  • Emmia
    Aileen Allannah skrev 2014-07-24 20:25:08 följande:

Särskilt som du gör det när en katt redan försvunnit och sen ännu en.

Men de hade alltid varit så, de var ingen fara då. De är liksom en vecka den stora brukar vara ute och då tönkte man inte så mycket. Men du sa ju att jag får skylla mig själv samt att jag inte får vara ledsen.
  • Aileen Allannah

Men hjälp, förstår du inte skillnaden? Jag lämnar mitt barn på förskolan och betalar för att någon annan ska ha uppsikt över och ta hand om hen. Släpper man ut katten är det ju ingen som har uppsikt. Och ja, jag är emot utekatter, för kattens skull.

• ölburk2

Men lägg ner!
    Klart tjejen är ledsen för att katterna är borta, å jag tycker inte alls hon verkar mer omogen än nån annan tjej i samma ålder.

Ffinns det möjlighet så ska givetvis katterna själva få välja inne/ute, fixas lätt med en kattucka. Införskaffas för en liten peng på eBay.uk: http://goo.gl/PeqEW9

Att dom då försvinner ibland är sån´t man får räkna med, å många ggr får inte reda på varför.., katter kan dra iväg av sig själva, t.ex om dom tycker dt är för oroligt, saknar revir, eller vanligast, dom gillar helt enkelt inte deras "fodervärd" , sen bli uppätna, överkörda, skjutna, blir sjuka å drar då sig undan för att få dö ifred, m.m, m.m.

Vi har själv flera katter, samtliga kastrerade, som kommer å går som dom vill, varav en som ofta försvunnit i veckor å sen bara dykt upp igen.., välnärd å på gott humör.., troligen drar hon till skogs, inte så mycket att göra åt, det är hennes personlighet, så det är bara å gilla läget..

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden vem tar mina katter!?