• mary01

Moderkaka i framkant, när känner man sparkar?

Jag är gravid i vecka 22. På ultraljudet fick jag veta att min moderkaka är i framkant och att det därför tar längre tid innan jag känner sparkar. Ni som har varit/ är gravida och haft/har moderkakan i framkant, när kände ni första sparkarna?

• Svar på tråden Moderkaka i framkant, när känner man sparkar?
  • Nican

Jag har också moderkakan i framkant och började känna fosterrörelserna i v 24/25 men efter att de väl började kännas så har det varit full rulle. Är nu i v 37

• valere

Jag började känna någon gång per dag när jag precis hade gått in i vecka 24, så jag vågade inte tro att det verkligen var sparkar. Men den 3:e dagen kände jag flera sparkar i rad och sedan dess flera gånger per dag. Det är en vecka sedan nu. :)

• Nylny

Framvägg här. Kände i vecka 17-18 misstänksamma saker men vågade inte tro säkert, och på 17+4 var jag säker att det var buffar från bebisen. Veckan därpå kom buffarna bara då och då (inte varje dag), och lagom till RUL i vecka 19 kom de varje dag. Nu i vecka 21 har hon redan sitt sömn-vakenmönster och jag känner henne många många ggr per dag. Sparkar utanpå mage har jag bara lyckats känna i drygt en vecka, när hon får sin ninjaflippar. 
    Vänta bara, snart kör det igång, då blir det roligt!! :) Du kommer känna hur bebisen reagerar på rörelser/ljud, din röst, om du klappar eller buffar lätt på magen, då kan den svara tillbaka med lite sparkar. Det är det bästa tiden nu tycker jag. :)

30-årig förstföderska i nov-dec 2014.
  • Annelie 76

Vecka 19 började det kännas som en orm i ett örngott, vecka 23 ungefär blev det mer som sparkar.

Svar på tråden Moderkaka i framkant, när känner man sparkar?