Anonym (ajajaj) skrev 2014-08-04 23:40:25 följande:
Ni som idag har en utbildning, jobb, familj...etc. Hur länge tog det innan ni fick det? Behövde ni bearbeta saker och ting först?
Jag började söka mig till killar när jag närmade mig 17. När jag var 19 förlovade jag mig en en fullgaddad kille från en annan stad. Han var 26, mina föräldrar blev galna och kastade ut mig. Vi festade och hade skitkul ett tag. Älskade och hatade. Han tatuerade in mitt namn. Efter nåt år var vi välkomna igen. Förhållandet slutade efter 4 år, i rättegång, misshandel, ja han slog mig, delvis bådas fel, jag var inte hel nog för att klara av en relation.
När jag var 25 hittade jag en kille jag hängde med i ett halvår. Jag flirtade och låtsades vara någon jag inte var. Han föll som en fura. Efter ett halvår gjorde han slut med mig för att inte ta livet av sig, så svår var jag när det kom till känslobiten.
När jag var 26 hittade jag en kille som var genomsnäll, han drack inte alls. Jag var inte hel än och trampade på honom i två år innan han höll på att gå under. Vi var inte välkomna till mina föräldrar, de kan inte umgås med folk som inte festar.
När jag var 29 hittade jag ytterligare en kille som inte drack, då festade jag själv ganska hårt än. Han började relationen med att förbjuda mig att festa. Jag blev rabiat - var så kär och så in i helvete arg. Fan idiot komma hit och bestämma vad jag ska göra med mitt liv. Efter mååååånga månader kom det fram att hans föräldrar var alkoholister. Han ville inte ha sånt i sitt liv.
Den killen (ovan) träffade jag 2008, vi har hus, djur och barn nu. Vi är två trasiga själar som på något sätt fann tryggheten i varandra. Vi avskyr allt som har med alkoholism att göra. Hans mamma dog av det, han har brutit med resten av familjen. Jag har inte brutit med min fast jag borde.
På grund av otryggheten kom jag mig aldrig för att studera efter gymnasiet. Jag har dock alltid jobbat. Har ett okej jobb idag. Fröken duktig har alltid hängt med. Visa en bra sida utåt, kämpa i motvind, prestera bra för att få uppmärksamhet.
Det är först nu när jag har en egen familj som jag börjat fundera på hur illa det egentligen var under min uppväxt. Jag hade kunnat ligga våldtagen och mördad vilken helg som helst och mina föräldrar hade inte saknat mig. Jag hade kunnat ringa dem mitt i natten utan att de nånsin svarade, de var ju däckade. Skrämmande.
Idag är jag mest arg på mina föräldrar. Jag har bara ett liv och de har fuckat hela min uppväxt och grundtrygghet. Dock är de så inne i sitt att de få gånger jag sagt till så har de vänt mig ryggen. Jag är inte stark nog att vara utan dem. Illa.
Är det någon som varit på de där mötena för barn till alkoholister, eller medberoende? Någon som kan berätta något, var det bra?