• hrewak

Behöver tips om val av barnvagn!

Väntar nummer 2 och behöver alla råd och tips ni har gällande val av barnvagn!

Vill ha en vagn som blir liten när man fäller ihop den då vi har en liten bil. Behöver kunna få på en ståbräda.
    Går väl mestadels på asfalt, men ibland grusvägar.
    Helst av allt får det gärna vara någon som kan finnas att köpa begagnat, är inte så sugen på att lägga ut hur många tusen som helst på en vagn.
    Vill bara ha en skön, praktisk, liten vagn som är bra! :)

• Svar på tråden Behöver tips om val av barnvagn!
  • Carina7575

Vi köpte en urban djungel till vår första. Vi tar den till nr 2 också. Är helnöjda! Skön, lättfälld och smidig. Vi får lätt in den i vår Peugeot 308. Googla så ser du hur stor/liten denna bil är.

• hrewak

Tack för tipsen! Ska absolut kolla på dessa.

Hur funkar de att köra i snö? Kan ju hända att det kommer en del här och bebisen kommer i januari, så bra om hjulen inte kör fast alltför lätt :)

• luspudel

Nu föddes min son i maj så jag har inte kunnat testa Men hjulen går att låsa och man kan ha vinterhjul att byta till om det är mkt snö, så det blir fyra fasta hjul.

• Cissan

Älskar min Emmaljunga Viking!! Enkel liten lätt!! O smidig! Rekommenderas varmt!

• Funderingar01

Tänkte bara skriva att när det gäller urban jungle så kan man ju inte ha barnet vänt mot sig när det sitter. Därför hade jag personligen inte valt den till ett litet barn.

• hrewak

Tack för alla tips! Allt tas tacksamt emot!

Kommer vilja ha en vagn där sittdelen kan vändas åt båda håll, så det får jag kolla extra noga :)

Svar på tråden Behöver tips om val av barnvagn!