• Anonym (...)

Hur ska man agera när bonussonen försöker tvinga sig på dottern?

Vill ha råd o tankar på hur jag ska bete mig. Idag när jag duschade hörde jag min tjej som är 7 år skrika sluta ca 10 gånger, ett par gånger skrek hon "sluta på allvar!!" och jag frågade vad som stod på där nere. Då kom min dotter upp o sa att han tagit fram snoppen och försökt dra ner hennes trosor hela tiden.

Båda ä rbara sju år så jag anser inte att det är ett sexuellt övergrepp så det behöver ni inte påpeka att det inte är om man är sju år.
    . Han är 10 cm längre o väger 15 kilo mer så det är själva påhoppet jag är arg för och att han inte slutar när hon säger NEJ.. Hur hade ni skött denna situation?

• Svar på tråden Hur ska man agera när bonussonen försöker tvinga sig på dottern?
  • Anonym (F)

Vems barn det är och vilken ålder det är spelar ingen roll, pojkar ska inte utsätta tjejer för sexuella trakasserier (och tvärtom). Sen förstår pojken säkert inte att det faktiskt är vad han gör men en redig utskällning hade jag bjussat på. Hur ska de annars lära sig?

• Anonym (!)

Tala om för honom att det inte är ok att dra ner kalsongerna o visa snoppen, inte för någon...
    Tala oxå om för honom att om någon säger "nej" o "sluta" så slutar man

Eller vad menar du att man ska göra?

• Anonym (...)
    Anonym (!) skrev 2014-07-14 18:25:59 följande:

Tala om för honom att det inte är ok att dra ner kalsongerna o visa snoppen, inte för någon...
    Tala oxå om för honom att om någon säger "nej" o "sluta" så slutar man

Eller vad menar du att man ska göra?

jag känner att jag inte vill dom ska vara ensamma m.m. Kanske överdrivet?
  • Voodoodoll
    Anonym (...) skrev 2014-07-14 18:26:53 följande:
    jag känner att jag inte vill dom ska vara ensamma m.m. Kanske överdrivet?
    Nej, försöker han att med fysiskt våld tvinga sig på henne hade jag _absolut inte_ låtit dem vara ensamna, någonsin!
  • Anonym (NEJ)

Du ska absolut inte lämna dem ensamma. Sanna mina ord: Oavsett vilken ålder barnen är i och att man inte ska tala om övergrepp så är det precis vad det är- en pojke som var 8 gjorde likadant på mig när jag var 7år! Bara det att han faktiskt lyckades och jag lider än idag av det! Låt för gudske detta inte gå obemärkt förbi för tösens skull.. "bara för att de är barn".. de kan också göra illa även om de inte menar det som elakt utan kanske mer nyfiket, men den som drabbas kan få men, allvarliga.. 

• Anonym (Förskräckt)

Men vad säger fadern om detta?!
    Jag hade genast gett pojken en rejäl uppläxning att man gör inte sånt.
    Hade garanterat ringt pojkens mamma och berättat eller bett fadern göra det så även hon är medveten om dumheten..

• Nenne666
    Voodoodoll skrev 2014-07-14 20:09:28 följande:

Nej, försöker han att med fysiskt våld tvinga sig på henne hade jag _absolut inte_ låtit dem vara ensamna, någonsin!

• Maiaflickan

Hej Ts!
    Du ska tala med föräldrarna till din bonusson. Sedan ska ni tillsammans tala med sonen. Och med dottern.

Det som skett är naturligtvis INTE acceptabelt.

Till en början bör barnen inte lämnas ensamma med varandra. Inte förrän ni är säkra på att sonen förstått och att han visar detta både i ord och handling.

Skulle problemet kvarstå måste ni koppla in hjälp utifrån.

Allt gott! Hjärta

• Ess

Man hör ju på sitt barn när det är allvar och när det är lek. Så jag hade rusat ut ur duschen för att kolla vad som hände. När jag fått det klart för mig så hade jag slängt ut pojken samtidigt som jag gett honom en avhyvling som hette duga.
    Sen hade jag ringt pappan, som ju troligen inte var hemma eftersom att det hände.
    Han hade fått komma raka vägen hem och ta sin unge, sedan hade han inte varit välkommen till oss så länge jag och dottern bodde kvar.

• Anonym (F)
    Ess skrev 2014-07-17 12:07:02 följande:

Man hör ju på sitt barn när det är allvar och när det är lek. Så jag hade rusat ut ur duschen för att kolla vad som hände. När jag fått det klart för mig så hade jag slängt ut pojken samtidigt som jag gett honom en avhyvling som hette duga.
    Sen hade jag ringt pappan, som ju troligen inte var hemma eftersom att det hände.
    Han hade fått komma raka vägen hem och ta sin unge, sedan hade han inte varit välkommen till oss så länge jag och dottern bodde kvar.

Du borde bli årets mamma samt hålla föredrag för föräldrar och förskolelärare.
Svar på tråden Hur ska man agera när bonussonen försöker tvinga sig på dottern?