• HanCan

Donkey eller Buffalo?

Hjälp!
    Vi väntar barn till hösten och det börjar bli lite bråttom att beställa vagn. Så idag var vi iväg och spenderade nästan tre timmar i en babyaffär. Det slutade med att vi gick därifrån med handpenning på en bugga donkey.
    Men vid närmare eftertanke så börjar jag fundera på om inte Buffalo hade varit bättre?! Det är vårt första barn nu men om allting går som det ska så planerar vi att ändå skaffa barn hyfsat nära varandra, och därav valet Donkey. Dessutom var den smidig som mono, dvs singelvagn med den extra lilla "shoppingkorgen" på sidan. Men när jag googlat på det så verkar det vara extremt sällsynt med Donkey till första gången föräldrar och dom flesta verkar ha tagit buffeln.. Har ni några erfarenheter av respektive vagn så skulle det vara guld om ni ville dela med er av det till mig - blir inte klok på alla val i denna djungel.
    Ha det gott!

• Svar på tråden Donkey eller Buffalo?
  • Sale

Ett tips som man kanske inte tänker på nu när alla verkar ska ha buggaboo men känn efter på handtaget! De har avlånga platta som blir rätt jobbiga att hålla i efter ett tag. Jag valde bort det helt på handtaget i och med att det är det som används mest MEN visst i övrigt är de rätt bra med sina snabbfästen etc. (dock kanske lite låga).

Vet inte om det hjälpte dig då jag antar att båda vagnarna du beskriver är buggaboos, men kan vara värt att tänka på i alla fall. Lycka till!

• Detoxtjejen

Det enda som är bra med buggorna är att de är smidiga att fälla ihop tycker de flesta jag talat med om saken.

• Emy88

Jag har en donkey till min dotter och är supernöjd. Väldigt smidig att köra, perfekt med Sidokorgen, stabil, lätt att fälla ihop och tar liten plats. Verkligen älskar den!

• Pion82

Har ingen erfarenhet av buffalon men har en donkey. Hade en emmaljunga edge duo till första barnet son jag var super nöjd med! Sen när vi fick syskon så köpte vi donkeyn. Som syskon vagn tycker jag den är helt outstanding eftersom den är såå lätt att köra och så kan man fälla ihop den till enkel vagn i bilen så att den inte tar så stor plats. 
    Tycker den funkar helt ok som enkelvagn med, men den går inte jämföra med emmaljungan. Emmaljungan passade oss perfekt som bor på landet och hade en bebis som sov ute året runt. Upplever inte att donkeyn kan leva upp till den komforten som emmaljungan hade. 
    Så jag hade nog inte köpt donkeyn till mitt första barn. Men jag kanske inte hjälpte dig så mycket eftersom tråden egentligen handlade om jämförelsen mellan donkeyn och buffalon. 

• Vokrona

Vi valde tillslut buffalon. Funderade i samma banor som ni. Vi har inte ångrat oss en sekund och det finns inget med vagnen som jag inte gillar. Det med handtaget har jag aldrig ens reflekterat över och jag kör den väldigt mycket! Den är sjukt smidig, lätt och snygg:)

• Fröken K

Vi har valt Buffalon, men Donkeyns sidokorg ser väldigt smidig ut. Hade vi funderat på att skaffa fler barn än ett hade vi nog valt den.

• Sale

Sidokorgen är ett plus tyckte jag när jag började titta på vagnar, dock inte priset. Har för mig att Donkeyn gick på typ 17 000 kr som ny och då ingår säkert inte korgen så att betala så mycket mer för en vagn med "handväskehållare" gick bort ganska fort..

Emmaljunga har också dessa korgar idag, om nu korgen är viktig. :)

• jennyz

Jag funderar också på buffalon, har två barn, men storasyster är snart fem år så är inte ute efter dubbelvagn, har en sådan för de få ggr vi behöver det... Har kollar lite på affärer och tycker att sittdelen i donkeyn ser så smal ut, kan man verkligen använda den länge, helst på vintern med varma kläder på?
    I övrigt ser den bra ut med stora svängarna hjul fram, borde funka bra även i snö? (Bor i Norrland)
    Intresserad av fler synpunkter!! Har en Emmaljunga cerox sedan första barnet, men den är sliten och väldigt klumpig!

Svar på tråden Donkey eller Buffalo?