• Anonym (Trådstartaren)

Kan hans familj acceptera mig trots kärleken till exet ?

Hej! Är en tjej som är tillsammans med en kille som har ett barn. Han och hans ex har varit separerade i 5 år. Hans ex har ny man och ett nytt barn.

Min killes systrar, har en jättefin relation med hans ex.
    De träffas privat, pratar i telefon, smsar, skriver, säger jämnt komplimanger och skickar hjärtan till varandra.
    Jag alltid tyckt det är jättebra och väldigt fint att de fortfarande har en sån respekt och fin relation till varandra. Det trots allt barn iblandat.

Nu har jag kommit in i bilden öppet ( jag var inte offentlig i hans familj från början )

Hans systrar avvisade mig och skrev hotmejl när de fick veta om mig. Min kille har varit singel i 5 år, borde dom inte vara glada åt hans skull?

Hur ska jag förhålla mig till det här med att de nu vet om mig men tydligt inte vill ha mig i bilden.
    Är jag nojig att de aldrig kommer acceptera eller tycka om mig så som du tydligt accepterat hans ex, och fortfarande gör.

Någon som kan ge mig råd hur jag ska tänka och varför känner jag mig orättvist behandlad när de öser på komplimanger till hans ex.
    Det finns ju ingen risk att dom två kommer gå tillbaka till varandra någonsin. Vill inte vara osäker och haka på mig över en sån här fjantig sak...

• Svar på tråden Kan hans familj acceptera mig trots kärleken till exet ?
  • Ess

Detta är inget du ska ta i. Du ska prata med din kille, sen får han slå näven i bordet när det gäller hans systrar/familj.
    Gör han inte det, eller det inte hjälper, så ta dina grejer och gå vidare. Det finns så många killar som har trevlig släkt.
    Rent ut sagt så tycker jag att dom verkar vrickade. Visst kan dom va vän med hans ex, men att skicka hot mail till dig osv, är bara knäppt, eller så är dom inte en dag över 14 år gamla. 

Vad säger din kille om det när du tar upp det med honom?

• Xearas

Nej men fy! Vilka omogna systrar, beter sig som om de vore i högstadieåldern? Oavsett om de tycker bäst om exet eller dig så måste de ju inse att både han och hon har valt att gå åt varsitt håll. Och som familj tycker jag man ska hålla varandra om ryggen, om han har valt dig, så ska de acceptera det och välkomna dig till familjen.

Hoppas du kan ignorera dessa fasoner, förhoppningsvis så accepterar de läget så småningom. Personligen tycker jag att din partner ska markera tydligt mot sina syskon om det finns möjlighet.

Min pappa hamnade i en liknande situation när han träffade mamma, för hans mamma ville hellre att han skulle träffa en "finare" stadstjej som hon kollat ut åt honom. När farmor upprepade gånger klankade ner på mamma så sa pappa: "Förolämpar du henne så förolämpar du också mig. Är hon inte välkommen här så kommer jag inte heller att åka hit på besök." Även om familjebanden såklart är starka så tycker jag man ska försöka stå upp för sin partner.

• nymedlem

Varför var du inte offentlig från början? Bara det låter mycket märkligt i mina öron och därav låter det som att det finns något mer i den här historien som du inte har berättat?

• Anonym (Trådstartaren)

Tack för era svar

Jag ringde min kille som jobbar i en annan stad och berättade vad som hänt. Han blev chockad, sa att jag inte ska bry mig, och att han ska prata med de.

Antar att han vill vänta och prata med de tills han kommer hem så att han ta det ansikte mot ansikte.

Det känns obehagligt hela situationen.

Nej de är inte 14, de är över 30 år tyvärr.

Med hallå? När du träffar en ny partner kliver du in i din nya partners familjehem som du varit tillsammans med i 2 mån som ingenting?

• nymedlem
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2014-07-12 19:16:48 följande:

Tack för era svar

Jag ringde min kille som jobbar i en annan stad och berättade vad som hänt. Han blev chockad, sa att jag inte ska bry mig, och att han ska prata med de.

Antar att han vill vänta och prata med de tills han kommer hem så att han ta det ansikte mot ansikte.

Det känns obehagligt hela situationen.

Nej de är inte 14, de är över 30 år tyvärr.

Med hallå? När du träffar en ny partner kliver du in i din nya partners familjehem som du varit tillsammans med i 2 mån som ingenting?

Förstår inte din sista mening?

Nej, jag kliver inte in i min partners familjehem om jag inte är inbjuden, eller vad menar du?

Har ni träffats i bara 2 månader så kanske du ska ge systrarna lite tid att lära känna dig så kommer dom säkert tycka om dig också.

Men på vilket sätt har dom hotat dig, vad skrev dom? Det låter ju helt stört! Varför?
  • Anonym (...)

[quote=73606273][quote-nick]Anonym (Trådstartaren) skrev 2014-07-12 19:16:48 följande:[/

[/quote]

Strunta i "ny medlem", det normala är självklart att man inte är offentlig från dag ett.

Din partner ska lösa detta, det är hans familj och han får ta tag i det. De kommer inte mogna men de bör lära sig hur man beter sig i din närvaro om ni ska ha fungerande förhållande.

• Anonym (Trådstartaren)
    nymedlem skrev 2014-07-12 19:25:37 följande:

Men på vilket sätt har dom hotat dig, vad skrev dom? Det låter ju helt stört! Varför?

Jag vet inte varför?! Är själv chockad. De skrev varför deras bror träffar en sån som mig förstår de inte, de skrev även att jag ska låta deras bror vara, göra slut och inte ska jag våga höra av mig igen till honom.

Jag är mycket yngre än honom, vet inte om det är där skon klämmer.

De känner inte mig heller, de vet vem jag är eftersom de har gått i skolan tillsammans med min kusin. Men inte mer än så liksom.
  • Anonym (oacceptabelt)

Att din killes systrar skriver och hotar dig verkar ju inte riktigt klokt, och man kan undra varför? Det där måste ju din kille ta tag i. Jag undrar hur de ska förklara sina hot för honom?

Alla relationer man fått genom sitt förhållande med sitt ex behöver inte avslutas för att man separerat. Mitt ex syster och jag blev inte bara svägerskor utan bästa väninnor. Det är vi fortfarande trots att det är åratal sen jag och mitt ex skildes.

• Anonym (Polly)

Hur gammal är han, hur gammal är du?

Hur såg deras hot ut?

• nymedlem

Har du dåligt rykte i er by av någon anledning? På något sätt så känner ju systrarna till dig mer än du verkar tro att dom gör. Annars skulle dom inte referera till dig som "en sån som dig".

Vad säger din kille? Hur gamla är du och killen?

• nymedlem
    Anonym (...) skrev 2014-07-12 19:26:21 följande:

[quote=73606273][quote-nick]Anonym (Trådstartaren) skrev 2014-07-12 19:16:48 följande:[/

[/quote]

Strunta i "ny medlem", det normala är självklart att man inte är offentlig från dag ett.

Din partner ska lösa detta, det är hans familj och han får ta tag i det. De kommer inte mogna men de bör lära sig hur man beter sig i din närvaro om ni ska ha fungerande förhållande.

Tycker ts ska strunta i dig!!!

Jo, ALLA mina fd och även nuvarande pojkvän har varit öppen med att dom träffat mig från dag ETT! Varför skulle man hålla det hemligt?

Sen att man inte ringer runt och berättar det första man gör är väl en sak, men man håller det inte hemligt om det kommer på tal - det tycker i alla fall jag ÄR konstigt!
  • Ess
    nymedlem skrev 2014-07-13 15:00:40 följande:
    Tycker ts ska strunta i dig!!!

Jo, ALLA mina fd och även nuvarande pojkvän har varit öppen med att dom träffat mig från dag ETT! Varför skulle man hålla det hemligt?

Sen att man inte ringer runt och berättar det första man gör är väl en sak, men man håller det inte hemligt om det kommer på tal - det tycker i alla fall jag ÄR konstigt!
    Håller med dig.
    Förstår inte heller varför man ska smyga med att man träffat en ny, det är ju liksom livets gång.
  • Anonym (...)
    Ess skrev 2014-07-13 16:01:09 följande:

Håller med dig.

Förstår inte heller varför man ska smyga med att man träffat en ny, det är ju liksom livets gång.

Det är jättefint att ni har sådana relationer till era familjer att de känner till alla sexuella- och kärleksförhållanden ni haft. Men ni måste kunna ha förståelse att det inte är så för de flesta.

Det normala är inte "Jag vill berätta att jag träffat en ny, vi sågs igår på krogen och har bestämt en ny dejt". Jag berättar efter en månad eller två, när jag vet att det är mer seriöst och så fungersr det i min familj samt umgängeskrets, kanske ett storstadsbeteende vad vet jag.
  • Ess
    Anonym (...) skrev 2014-07-17 23:50:09 följande:
    Det är jättefint att ni har sådana relationer till era familjer att de känner till alla sexuella- och kärleksförhållanden ni haft. Men ni måste kunna ha förståelse att det inte är så för de flesta.

Det normala är inte "Jag vill berätta att jag träffat en ny, vi sågs igår på krogen och har bestämt en ny dejt". Jag berättar efter en månad eller två, när jag vet att det är mer seriöst och så fungersr det i min familj samt umgängeskrets, kanske ett storstadsbeteende vad vet jag.
    Brukar man ofta prata med sina närmsta, så tycker jag inte att det är konstigt att nämna att man träffat en kille.
    Bodde själv i en större stad när jag dejtade, så jag tror att det mer handlar om vilken relation man har till sina närmsta.
  • sextiotalist

Inte vettigt någonstans.

Jag har inte heller outat alla mina förhållanden från dag ett. Utan väntat åt vilken riktning det har tagit. Det har tagit en eller två månader.

låter bra att han ska prata med dom

Svar på tråden Kan hans familj acceptera mig trots kärleken till exet ?