• Troyanen

Skulle ni försöka trotts att läkare varnar?

Vi har försökt sedan feb 2011. Gått igenom pergotime enkel, dubbel och trippelkur - gav inget resultat. Läkaren skrev en remiss till IVF. Undertiden sa han "testa letrozol, det kan funka bättre". Jag fick mens av mig själv (!) 4 veckor efter att den blödningen jag hade innan hade startat, bara en sån sak. Idag var vi för att kolla om det blir ägglossning eller ej. Svaret: JA !!!den första jag fått under denna period. Men det kommer släppa 2. Han säger att vi ej borde försöka nu. Han sa att jag kommer få mens om 2 veckor, sedan få en ägglossning utan hjälp, och då brukar det släppa ett ägg. Vad skulle ni gjort? Försöka, eller vänta? Tvillingar har jag inget emot, tänker på att dom kan födas för tidigt, ha lungproblem osv

• Svar på tråden Skulle ni försöka trotts att läkare varnar?
  • Griseknoen35

Jag hade kört på. Jag personligen hade vart i just det läget jätte rädd för att inte få nästa ägglossning fast läkaren sagt annat. Sedan är det ju inte helt säkert att båda äggen blir befruktade eller att du ens blir gravid.

• Henles slyna

Hur du än gör är det ju en chansning, så det finns ju verkligen inget rätt eller fel, men jag personligen hade kört på. Chansen att bli gravid under ägglossning är runt 30%, vilket innebär att det ändå är ganska stor sannolikhet att båda äggen inte blir befruktade. Sedan går ju de flesta tvillinggraviditeter ändå bra, även om det såklart finns många risker.

• Troyanen

Att få tvillingar är inte det som "skrämmer" mig. Det är det han sa sen. "Dom föds ofta tidigt, har dåliga lungor och kommer inte må bra" på något sätt känns det ego om vi försöker nu, bara för att vi så hemskt gärna vill

• Fröken K

Kör!

Vi skippade en omgång när jag åt pergo eftersom det var tre mogna ägg redo, lite för saftigt, men på ska ni inte tveka!

• Troyanen

Gången efter du hade tre ägg, kom det ett ägg då? Min gyn säger att det i regel är så, och därför bör vänta

Fröken K skrev 2014-07-11 17:02:22 följande:

Kör!

Vi skippade en omgång när jag åt pergo eftersom det var tre mogna ägg redo, lite för saftigt, men på ska ni inte tveka!

• Fröken K
    Troyanen skrev 2014-07-11 17:10:02 följande:

Gången efter du hade tre ägg, kom det ett ägg då? Min gyn säger att det i regel är så, och därför bör vänta

Månaden efter åt jag halv kur pergo och vi såg ett ägg på VUL och inseminerade och lyckades!

På första VUL efter visade det sig att det visst släppt två ägg som båda befruktats ändå, men endast ett hade utvecklats med hjärtslag och nu är vi v 34
  • Troyanen

Okej :) då väntar vi till nästa gång. Grattis till dig :) har allt gått bra?

Fröken K skrev 2014-07-11 17:17:36 följande:

Månaden efter åt jag halv kur pergo och vi såg ett ägg på VUL och inseminerade och lyckades!

På första VUL efter visade det sig att det visst släppt två ägg som båda befruktats ändå, men endast ett hade utvecklats med hjärtslag och nu är vi v 34

• Fröken K
    Troyanen skrev 2014-07-12 19:07:45 följande:

Okej :) då väntar vi till nästa gång. Grattis till dig :) har allt gått bra?

Allt har gått hur bra som helst. Vi var beredda på att det kunde komma en blödning pga det andra befruktade ägget men det har vi sluppit.
  • LängtansBlåaBlomma

Vi körde på två ägg. En på 17 mm och en på 15. Det blev bara ett befruktat ägg och jag är nu i v 16. Tre eller fler äggblåsor hade vi kanske avstått ifrån men två är ok, de flesta ger ändå bara enlingar enligt vår fertilitetsläkare.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • I have a kid

JAG fick 2 som släppte på enkelkur

hade sex iaf ingen graviditet

Sen har jag kört 3 kurer till efter det ingen äl!!!

nu  ska jag ta 2 tabletter per dag utan vul då dr är på semester, pallar inte vänta

Svar på tråden Skulle ni försöka trotts att läkare varnar?