• nivethondärtjejen

Fördelar med att vara lång och smal

Jag är 176 cm lång och är 15 år. Jag är inte så nöjd över det eftersom jag inte kan komma på några fördelar med det.. Det enda jag kommit på hittills är att jag har ganska stora bröst (80D) men vad mer? Jag är också smal, finns det ens fördelar med det? Man ser liksom mina höftben lite. 

Vad är fördelen med att vara lång och smal??

• Svar på tråden Fördelar med att vara lång och smal
  • Smulan 89

Jag (tjej) är 179 cm lång och smal, med långa ben. Får ofta komplimanger för bland annat mina långa ben och fina kropp i övrigt. Trivs väldigt bra med att vara lång och smal. Svårt att säga fördelar, men ser hellre inga nackdelar. Det du beskriver låter som en snygg kropp. Jag är själv tjej, men tycker att det är fint med tjejer som är långa och smala.

• Skurborsten

Du borde träna upp ryggmuskelaturen för att undvika ryggproblem pga brösten, i framtiden. Tror inte att en så smal kropp kommer kunna hålla uppe så stora bröst utan ryggproblem som följd. Dessutom är det synd att de är så stora redan nu, har de inte börjat hänga än så för de nog det snart.

• halleys komet

En fördel med att vara lång är att man når grejer som är högt upp utan att behöva stå på en stol, och att man ser ganska bra över resten av publiken i olika sammanhang (fast 176 cm är faktiskt inte jättelångt).

En fördel med att vara smal är att man ryms på trånga platser, som t ex när man ska sitta tre i baksätet på en bil, eller tränga ihop sig på en bänk någonstans. Det går nästan alltid göra utrymme för en smal person, en fet person har det inte lika förspänt.

• Griseknoen35
    Skurborsten skrev 2014-07-10 16:04:30 följande:

Du borde träna upp ryggmuskelaturen för att undvika ryggproblem pga brösten, i framtiden. Tror inte att en så smal kropp kommer kunna hålla uppe så stora bröst utan ryggproblem som följd. Dessutom är det synd att de är så stora redan nu, har de inte börjat hänga än så för de nog det snart.

Du vet om att riktigt vältränade också kan se väldigt smala och tom spinkiga och svaga ut? Annars är tipset om ryggmuskletna väldigt bra men det är inget i ts som säger att hon är otränad.
  • nivethondärtjejen1

Hej! Det var jag som skrev statusen men loggades ut automatiskt, man kan ju inte ens ha ett konto här på familjeliv.. Vet inte hur många konton jag har, man kan liksom inte ha ett lösenord. 

Men iallafall!
    Jag tror inte att jag har problem med min rygg pågrund av brösten eftersom jag alltid har haft ont i ryggen, har till och med varit på sjukhuset för att röntga min rygg. Det visade sig att jag hade en krokig rygg, jag har växt för snabbt tydligen.

Kan ni komma på fler fördelar?  

• K grrl

En fördel med att vara lång är att man har långa lemmar. Det är snyggt, framför allt om man är tränad.

En annan fördel är att kläder görs för långa personer, inte korta. Flera klädkedjor gör sina storlekar efter en person med mått på ca 175. Ergo: mycket kläder sitter bättre på långa och smala än på korta.

Man kan gå i ballerinaskor utan att få taxben.

Man har en fördel i vissa sporter, t ex basket och volleyboll.

Man kan ta trappor i tre kliv.

Man slipper att folk ser ner på en.

Långa män tycker att det är skönt att dansa med en.

Man kan ha sex stående bakifrån utan att killen behöver knäa så förbannat.

Man behöver oftast inte be om hjälp för att nå.

Och man är rätt slående som lång...

• nivethondärtjejen1
    K grrl skrev 2014-07-10 18:13:33 följande:

En fördel med att vara lång är att man har långa lemmar. Det är snyggt, framför allt om man är tränad.

En annan fördel är att kläder görs för långa personer, inte korta. Flera klädkedjor gör sina storlekar efter en person med mått på ca 175. Ergo: mycket kläder sitter bättre på långa och smala än på korta.

Man kan gå i ballerinaskor utan att få taxben.

Man har en fördel i vissa sporter, t ex basket och volleyboll.

Man kan ta trappor i tre kliv.

Man slipper att folk ser ner på en.

Långa män tycker att det är skönt att dansa med en.

Man kan ha sex stående bakifrån utan att killen behöver knäa så förbannat.

Man behöver oftast inte be om hjälp för att nå.

Och man är rätt slående som lång...

Tack så mycket! (jag är samma person, var tvungen att skapa ett nytt konto). Vad betyder ''lemmar'' förresten? :)
  • nivethondärtjejen1
    halleys komet skrev 2014-07-10 17:01:35 följande:

En fördel med att vara lång är att man når grejer som är högt upp utan att behöva stå på en stol, och att man ser ganska bra över resten av publiken i olika sammanhang (fast 176 cm är faktiskt inte jättelångt).

En fördel med att vara smal är att man ryms på trånga platser, som t ex när man ska sitta tre i baksätet på en bil, eller tränga ihop sig på en bänk någonstans. Det går nästan alltid göra utrymme för en smal person, en fet person har det inte lika förspänt.

Sant! Tack så mycket :)
  • Benedicte12

Du kan också jobba som modell.
    ;)

• nivethondärtjejen1
    Skurborsten skrev 2014-07-10 16:04:30 följande:

Jag har alltid haft ryggproblem. Jag var hos en sjuksköterska på skolan förra året och hade inte fått min mens, alla tjejer skulle få en spruta. Hon sa att mina ryggproblem kan bero på att jag inte hade fått min mens än, men i januari det här året fick jag mensen. Än så länge så har jag fortfarande ont i ryggen, dessutom så rör jag mig ofta.
    Fick åka till röntgen för att kolla min rygg, det visade sig att jag hade en krokig rygg.
  • Lilje

Långa tjejer har oftast långa ben, det är snyggt. :) jag är 180 själv och har aldrig haft problem med längden. Skönt också att man kan plocka ner saker som är högt uppe utan att behöva fråga om hjälp.

• K grrl
    nivethondärtjejen1 skrev 2014-07-10 18:30:18 följande:
    Tack så mycket! (jag är samma person, var tvungen att skapa ett nytt konto). Vad betyder ''lemmar'' förresten? :)
    Armar och ben. Men även musklerna och torson är ju längre, och halsen! Det är snyggt att vara lång!

Jag har också varit mycket storbystad och inte fått hängbröst förrän efter mitt andra barn, så det är verkligen inget att oroa sig för, tycker jag...
  • nivethondärtjejen1
    K grrl skrev 2014-07-10 21:40:55 följande:
    Armar och ben. Men även musklerna och torson är ju längre, och halsen! Det är snyggt att vara lång!

Jag har också varit mycket storbystad och inte fått hängbröst förrän efter mitt andra barn, så det är verkligen inget att oroa sig för, tycker jag...
    Vad kul att höra! Glad
  • Flisan79
    Maja Lager skrev 2015-12-25 22:13:49 följande:

Du kan bli en modell!

Inte om hon har 80 D. Eller kanske glamormodell isf.

Det jag inte får ihop är hur du kan ha 80 i omkrets och samtidigt vara så smal att dina höftben putar ut?
  • PinkSugar
    Flisan79 skrev 2015-12-26 00:07:03 följande:
    Inte om hon har 80 D. Eller kanske glamormodell isf. Det jag inte får ihop är hur du kan ha 80 i omkrets och samtidigt vara så smal att dina höftben putar ut?
    För att hon förmodligen har fel BH-storlek eller att hon ljuger. 
Svar på tråden Fördelar med att vara lång och smal