• Anonym (Längtan)

Vad är era erfarenheter av RMC i Malmö ?

Idag fick vi äntligen hem tid till RMC i Malmö. Vi har försökt i flera år att få barn och gjort utredningar hos en privat gyn. Även fått flera missfall som gjort att saker aldrig kommit igång. Så nu har vi då äntligen en tid för att starta behandlingar! Läkaren jag skulle till heter zahra sabeti rad och mannen min skulle träffa någon Alexander om jag inte minns fel. Alla ni som har erfarenhet av dessa läkare och RMC i allmänhet, vad är dessa erfarenheter?
    Är inte ute efter att ni ska hänga ut någon eller så, bara intresserad av vad vi har att vänta oss efter alla dessa års kämpande.

• Svar på tråden Vad är era erfarenheter av RMC i Malmö ?
  • smenskelling

Skriver från mobilen. Jag har själv fått remiss ditt men de har sommarstängt nu så vi lär väll bli inkallade först aug-sept. Varit där på möte och fått information, de verkar bra o är trevliga, goa barnmorskor iallafall. Mitt problem är att jag har inga ägg ledare. Så kan omöjligt bli gravid på naturlig väg.

• Anonym (Längtan)

ok ok! Ja vi fick tid till i slutet av augusti så då är det nog öppnat igen. 
    Är du född utan äggledare eller har det hänt något?

• Lisalia

Jag har varit på RMC ett år nu. Tyvärr inte blivit gravid än men hoppet finns kvar:) Zahra är min absoluta favorit av läkarna. Hon är trevlig, lite krass men det gillar jag- Man kan alltid ställa följdfrågor under mötet och dom tar alltid tid att svara. Lycka till o hoppas du snart är gravid:)

• Trinity78

Vi gick där för fyra år sedan och jag är ledsen att säga att våra erfarenheter är väldigt dåliga. Vi hade dock ingen av läkarna som TS nämner. Hoppas att de är bättre än de vi hade. Vårt problem är att jag har endometrios och det verkade de inte ta med i beräkningen alls. Vi gick igenom tre misslyckade ivf:er innan vi fick rätt hjälp på Endometrioscentrum i Uppsala istället. 

Reproductively challenged
  • nötis77

Vi har varit där två omgångar med IVF.  Vi hade också Zahra några av gångerna när vi var där och hon gillar jag skarpt. Kommer inte ihåg vad de andra läkarna heter som vi hade, men gillade dem också plus alla sjuksköterskorna som jobbar, de är mysiga och trevliga.

Zahra, insåg mitt problem med sköldkörteln och såg till att min läkare på VC fick info om det, vad mina värden skulle ligga - hon behöll mig lite under hennes vingar tills hon insåg att hon kunde lämna över mig till läkaren på VC igen.

Vi var där för ca första gången runt oktober 2011, den första rundan varande till ca mars 2012. Sen andra omgången var april/maj 2012.

Så vi har bara positiva upplevelserpå RMC mitt i allt jobbiga.

Lycka till! *styrkekramar*

• Anonym (Fröken Stork)

Hej
    Vi har fått tid på RMC i början av september, ska bli så spännande men väldigt nervöst. Har ni lämnat prover än? Jag har lämnat 2 blodprov och sambon sperma vid 2 tillfällen..
    Vi ska till 2 olika läkare vi med, Margareta och Karina.. info nörd som jag är så har jag googlat och sett bild i alla fall

har en kollega som gått på RMC och han var i alla fall väldigt nöjd med bemötandet
    Ni andra som ska dit får gärna berätta om era besök efteråt så kanske jag blir mindre nervös

Svar på tråden Vad är era erfarenheter av RMC i Malmö ?