• Anonym (Hjälp mig)

Sådan djup sorg - Så mycket och stora ambitioner - Söker stöd - Snälla hjälp mig

Jag söker stöd. På grund av min ensamhet har jag ingen som helst som jag kan vända mig till för att få den stöden jag vill ha, hjälp mig med mitt problem. Kanske någon som har någon lösning. Det kanske inte är så farligt som jag tror?

På grund av mitt tillfälliga psykiska tillstånd så kan jag då inte tänka riktigt klart. Därför vänder jag mig till mer friska människor. Och till människor som inte var är så vilsen som jag.

Nåväl - Nu skall jag börja. Jag fantiserar då & då att bli ung igen. Jag är tjugoett år och känner att jag har sådan liten tid över. Allt måste gå till skolan. och på tal om inte pengarna.

Mina fantasier går ut på att jag blir tio år igen. Vilket jag då börjar på aktiviteter. Vilket jag inte gjorde som barn.

Jag fantiserar om att jag är to år och börjar på olika föreningar. Så som teater, sång, dans och clown.

Jag vill så himla gärna lära mig använda rösten väl, vilket är alltså sång lektioner riktigt bra. Teater, jag har stora ambitioner om att bli skådespelar. Och hålla på med clown som hoppy. Dans är nog endast som ett bonus för att få talang, så att säga.

Nu är jag tjugoett år som sagt. Skall börja i en teater folkhögskola i en liten ort. Där finns det absolut ingen som helt förening som lär ut akrobatik/clowneri.

Jag vet inte hur jag skall hinna med att lära mig allt jag vill lära mig. Sång, clowneri/akrobatik. Dans tror jag inte jag skulle börja i, då jag endast ser det som ett bonus. Men det skulle nog vara kul att kunna ha det som en finns redskap i backfickan.

Och hur får man tag i all pengar.

Jag vill bara bli ung igen. Jag fick lite små idéer under när jag skrev detta. Så detta kändes absolut skönt att skriva av sig. Det hjälpte mig att tänka lite klarare. Men jag skall ändå trycka på knappen ''Starta tråd''. Jag känner att jag vill ha stöd, förslag.

Så...

Tack på förhand!

• Svar på tråden Sådan djup sorg - Så mycket och stora ambitioner - Söker stöd - Snälla hjälp mig
  • Anonym (Hjälp mig)

Hmm...Egentligen skulle jag bara vilja lära mig använda rösten ordentligt. Så därför vill jag börja ta sånglektioner. Att jag lär mig sjunga är en gigantisk bonus. Någonting som jag vill kunna, men inget krav på det. Utan jag brinner mest av allt för teater och clowneri.

Att jag får lärdom av akrobatik och sång är förstås bara bonus.

Men jag vill ha det.

Jag vill ha sången i mig ifrån grunden. Bara kunna grunden. Det kanske jag kan lära mig hemma?

Så man slipper slösa en massa pengar.

Finns det några sånglektioner över internet, för att lära sig grunden`?

Tänker lite ekonomisk just nu, samt få lite mer tid. På grund av att jag studierar.

Tack på förhand!

• mammalovis

Du kan säkert hitta en bra kör som åtminstone kan hjälpa dig på traven. De som är i kyrkans regi är gratis, om det är ett tänkbart alternativ.

Sedan ligger väl det mesta via studieförbunden från 400 kr för ca 12 kurstillfällen. Du får väl helt enkelt skriva en prioriteringslista och ta en sak i taget. Du har fortfarande ca 44 år kvar att arbeta om inte längre ... Så om du tänker ett steg längre så har du låååång tid på dig att förverkliga alla drömmar. Dessutom hör det till att en del saker bara stannar vid en dröm, även om du nu är full av entusiasm och vill göra allt samtidigt.

• Mamori

Jag tänker också som du, tänk om man hade fått börja om och göra allting rät, hade varit underbart Solig Fast jag hade gett väldigt mycket för att få bli din ålder igen - 21 - så tänk på att du är väldigt ung. Försök se dig själv som 35 och tänk tillbaka på när du var 21, vad hade du velat göra då om du hade kunnat gå tillbaka. Och sedan gör du det! Glad

• Anonym (Hjälp mig)
    mammalovis skrev 2014-07-08 21:34:24 följande:

Du kan säkert hitta en bra kör som åtminstone kan hjälpa dig på traven. De som är i kyrkans regi är gratis, om det är ett tänkbart alternativ.

Sedan ligger väl det mesta via studieförbunden från 400 kr för ca 12 kurstillfällen. Du får väl helt enkelt skriva en prioriteringslista och ta en sak i taget. Du har fortfarande ca 44 år kvar att arbeta om inte längre ... Så om du tänker ett steg längre så har du låååång tid på dig att förverkliga alla drömmar. Dessutom hör det till att en del saker bara stannar vid en dröm, även om du nu är full av entusiasm och vill göra allt samtidigt.

Ja juste!
    Jag hörde förut det där med kyrkan och gå med i kör. Hur får man veta att de skall spela en körsång i kyrkan. Och vem kan man fråga för att få vara med?

Och låter alla sjunga hur som helst. Eller lär de ut att använda magstödet och att sjunga rätt?

Tack på förhand!
  • Chocoholica

Jag tänkte lite på det här med clowneri. Det skulle du kunna ha som bisyssla att åka runt på barnkalas.

Chocolate is the answer who cares what the question is.
  • Anonym (Hjälp mig)
    Chocoholica skrev 2014-07-08 21:50:36 följande:

Jag tänkte lite på det här med clowneri. Det skulle du kunna ha som bisyssla att åka runt på barnkalas.

Bisyssla?

Ja! Men det tänker jag att jag skall göra också. Ha det som ett roligt hoppy. Det är teatern jag brinner för.

Men clowneri skall endast vara som en hoppy. Men vill först lära mig allt om clowneri och akrobatik.

Jag var på en clownworkshop för inte så länge sedan. Påminde väldigt mycket om teatern faktiskt. Så jag kanske endast behöver ta aktobatik, lära mig det. Sen kan jag börja skapa en karaktär för clownen jag vill ha.
  • Chocoholica
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2014-07-08 21:57:10 följande:

Bisyssla?

Ja! Men det tänker jag att jag skall göra också. Ha det som ett roligt hoppy. Det är teatern jag brinner för.

Men clowneri skall endast vara som en hoppy. Men vill först lära mig allt om clowneri och akrobatik.

Jag var på en clownworkshop för inte så länge sedan. Påminde väldigt mycket om teatern faktiskt. Så jag kanske endast behöver ta aktobatik, lära mig det. Sen kan jag börja skapa en karaktär för clownen jag vill ha.

Bisyssla = Extraknäck

Kul att du redan är igång.
    Chocolate is the answer who cares what the question is.
Svar på tråden Sådan djup sorg - Så mycket och stora ambitioner - Söker stöd - Snälla hjälp mig