• Gaytjej

Kan affären har registrerat ens köp (borttappat kvitto)

Vi köpte en dammsugare i höstas som har gått sönder. Givetvis har vi lyckats tappa bort kvittot :( Vi har googlat och kommit fram till att ett kontoutdrag kanske skulle kunna duga som kvitto. På vårt utdrag ju dock inte vad vi har köpt (och summan är lite högre eftersom vi köpte en annan pryl samtidigt). Vad tror ni om affärens möjlighet att kolla i något kassaregister vad som såldes på den dagen som vi var där? Affärsbiträdet vi pratade med visste inte om detta gick att kolla i deras dator, men hon skulle kolla upp och återkomma.

Någon här som försökt med ngt liknande? Hur gick det?

• Svar på tråden Kan affären har registrerat ens köp (borttappat kvitto)
  • Nape

Jo, ditt kontoutdrag ska fungera istället för kvitto. Affärernas kassaapparater är som datorer numera, så det ska inte vara så svårt för dem att hitta informationen. Kruxet är, att de såklart inte vill det..

• Tirem
    Nape skrev 2014-07-08 17:44:19 följande:

Jo, ditt kontoutdrag ska fungera istället för kvitto. Affärernas kassaapparater är som datorer numera, så det ska inte vara så svårt för dem att hitta informationen. Kruxet är, att de såklart inte vill det..

kruxet är väl att det tar tid för affären. Tid som de inte får betalt för och är därför en utgift för affären.

• Nape
    Tirem skrev 2014-07-08 18:00:43 följande:
    kruxet är väl att det tar tid för affären. Tid som de inte får betalt för och är därför en utgift för affären.
    Tid för kundvård/ reklamationer och att följa regler? Jo, det ingår ju såklart i att ha en affär.
  • Tirem
    Nape skrev 2014-07-08 18:09:01 följande:
    Tid för kundvård/ reklamationer och att följa regler? Jo, det ingår ju såklart i att ha en affär.
    Fast att leta upp en värdehandling som kunden borde sparat är en ren service, ej regel. Vet du hur ofta vi får samtal från kunder som slängt sina restaurangnotor och måste flera månader efteråt få kopia på så de kan få det godkänt av sina arbetsgivare?

Dessutom har de inga uppgifter såsom datum eller summa för transaktionen!
  • Freckels

Det har fungerat för mig flera ggr på Mediamarkt. De drar de kort som du handlade på och så får de upp vad du handlat. Har aldrig varit några problem

• manda79
    Freckels skrev 2014-07-09 14:15:43 följande:

Det har fungerat för mig flera ggr på Mediamarkt. De drar de kort som du handlade på och så får de upp vad du handlat. Har aldrig varit några problem

Samma sak för mig på Netonet.

Kunde jag ange vilken dag köper gjordes och mitt kortnummer som köpet gjordes med så hittade han det galant i datorn.

Kanske min djupa u-ringning hjälpte, jag vet inte. ;) men han kunde iaf. :)
  • Gaytjej

Tack!

Vi ska försöka igen. 

Typiskt när man för en gångs skull handlar (lite dyrare( i den mindre butiken hemma för att stötta den, istället för att åka till de större kedjorna i grannstaden!!

Svar på tråden Kan affären har registrerat ens köp (borttappat kvitto)