Anonym (Mor) skrev 2014-07-08 09:08:18 följande:
Nu har jag och sambon försökt 1 år snart. Blev ett plus i julas men mf i v 7. Har en dotter sedan tidigare. Blev plus direkt den gången. Men nu är det väldigt segt.
Har tänkt på vad jag äter. Dragit mer på koffein och avstått alkohol. Men när mån går och det inte blir ngt är det inte kul att avstå after work eller liknande för "om" det skulle vara ngt, och så blir man ledsen vid mens.
Nu kom mensen igen. Vill nu får tips på att få det efterlängtade plusset:). Sen blir det väl att söka hjälp efter sommaren. Vad man nu får för hjälp när man har ett barn??
Önskar också tips.
Har också en dotter sedan innan som blev till på första riktiga försöket. Nu har vi försökt få syskon i 9 månader men inget händer. vi har regelbundet sex hela fertila perioden (dag 10-20), jag ligger med benen i högläge typ 10 minuter efter tillomed och äter diverse vitamintillskott som ska vara bra när man vill bli gravid. Men näe, det vill sig inte. Sitter just i detta nu med ytterliggare ett negativt test framför mig . Har haft stark mensvärk som kommit och gått i 3 dagar , samt värk i brösten i 5-6 dagar. Men det är väl menssymptom förstås, är nu på dag 30.