• Mnihz08

Amning BH tips?

Hej!
    Nu kommer vår bebis när som, vi bara väntar och väntar. Jag har försökt köpa amnings BH så det ska finnas hemma, men jag hittar ingen som är skön och samtidigt bra! Jag köpte en från H&M, men den sitter åt vid sidorna. Jag har blivit väldigt känslig runt bröst och bröstkorg under graviditeten och kan nästan bara ha sport BH just nu, men det går ju inte när jag ska amma.

Har hört att man måste ha BH att sova i också eftersom man läcker mycket också, och att sova i en BH just nu känns som en mardröm. Måste verkligen hitta något som är bekvämt. Har ni något tips? Var köpte ni amnings BH? Vad bör jag tänka på när jag letar?

Tack!

• Svar på tråden Amning BH tips?
  • Scratt

Jag sover oftast i amningslinnen när jag ammar. Kan bli lite varmt eftersom att mina barn är födda mitt i sommaren men dom sitter inte åt alls på samma sätt som bh.

Tror att jag köpt mina på hm

• AngLarNor

Jag köpte på change, jag tycker dom är jätte sköna! Dock inget man kan sova i :/

Men de är från person till person beroende på hur mycket man läcker på natten :)

• Mikaela81

Jag köpte mina på Change också. De är bra på att hjälpa med storlek och de har fler storlekar att välja på. Men de kostar lite mer än tex hm.

Jag sover dock utan. Har en liten handduk bredvid mig att hålla mot andra bröstet medan jag ammar eftersom det läcker även ur det då. I övrigt läcker jag inget under natten, bara första dagarna innan mjölktillgången stabiliserat sig å brösten är sprängfyllda.

• E2012smamma

HMS' är värdelösa , alla jag köpt därifrån e så på sidorna. Kolla o köp några schyssta istället. En svart å en vit så får man skölja upp. Värt å lägga lite pengar på. Men tänk på att köpa stort. Även om brösten e större nu blir de ännu större...

• RosaGrisen

Bh på natten är absolut inget måste! Jag sov på en handduk i början när jag läkte och det funkade hur bra som helst! Men när det gäller amningsbh så säger jag köp ingen dyr innan mjölken har runnit till ordentligt! Mina bröst växte rätt mycket när mjölken kom! Gick upp 2 kup-storlekar

• Flickan och kråkan

Tre barn som ammats länge. Trean har passerat året och ammas fortfarande en hel del, även på natten. Har aldrig haft BH eller annat på natten. Har inte läckt trots rejäl överproduktion. Glommom har bra urval även för dem som kanske inte har vanligaste storleken. Har du change i närheten så skulle jag gå dit. Viktigt att den verkligen sitter bra. Vettigt att inte investera i en jättedyr förrän en vecka drygt efter förlossningen. Då vet man var storleken kommer att hamna. Man måste bara vänta ut mjölkstasen vid mjölktillrinningen.

• Anonym (omlott)

Ammar också, har köpt jättesköna bh-toppar från twilfit (deras eget märke) som går omlott över bysten. Funkar super när man ammar bara att dra ned! Har dem både dag och natt. De är lätta att tvätta och torka. Rekommenderar! Kostar 179 kr.

• petra11

Tunna elastiska bh-toppar är mitt tips! Finns billigt att köpa på flera ställen. Sköna att sova i och enkla att bara dra ner över brösten när man ska amma. Och är enkla att tvätta, torkar snabbt.

Svar på tråden Amning BH tips?