• J86a

Utredningen visar ingen ÄL..... Hjälp!!!

Hej. Går på privat Gyn, spolat äggledarna lämna sperma prov och jag har börjat stimuleras med pergotime, proven visar att jag inte har Äl. Inte ens på två kurer med pergo. Ska öka dosen nästa ggr till två tabletter/dag.

Är det helt kört eller kan man få igång äl? Tips på något annat som kan hjälpa till?? Ledsen och orolig att inte kunna få egna barn. Hur har det gått för andra i min sists? ?

kram o trevlig sommar ?

• Svar på tråden Utredningen visar ingen ÄL..... Hjälp!!!
  • Magnolia10

Hej! Det finns sprutor att ta till om äl inte skulle ske med Pergotime :) Har själv ätit tre kurer utan att lyckats bli gravid men verkar dock ha haft äl. Känns inte så hoppfullt för mig just nu. Kommer inte att få sprutor eftersom Pergon ändå gjort vad den ska.

• Trinity78
    Magnolia10, vet du vad de sprutorna heter? Min ägglossning och mens har också försvunnit sen ett år tillbaka. Tidigare var det regelbundet som en klocka. Jag har fått fem kurer med Pergotime, det två sista med dubbel dos. Blodproverna visar att det är tveksamt om jag får ägglossning ändå.
    Reproductively challenged
  • Stinen10

Sprutorna heter Puregon. Jag åt också massa kurer av Pergotime över ett år utan att något hände. Bytte sedan gyn och fick börja på puregonsprutor och vips så var jag gravid, dottern föddes -12:)

• Stinen10

Sprutorna heter Puregon. Jag åt också massa kurer av Pergotime över ett år utan att något hände. Bytte sedan gyn och fick börja på puregonsprutor och vips så var jag gravid, dottern föddes -12:)

• Gweny

Har dem sagt något om du har PCO? Jag fick reda på att jag har det nu i Mars, har få ägglossningar och väldigt långa cykler. Ska börja med pergotime snart, hoppas det ska hjälpa.

Nu kanske det är långdraget, men har läst om många andra som har problem med äl, att äta lchf-kost. socker/kolhydrater kan blockera, och göra det struligt med äl. Efter ha ätit sån kost, har många fått igång äl, mensen och även vissa som blivit gravida.

Tänker själv prova detta, värt ett försök. 

Hoppas du lyckas snart.

Svar på tråden Utredningen visar ingen ÄL..... Hjälp!!!