Tips för bättre hårkvalité
Hej, folket!
Nu är det så att jag har tänkt bli snällare mot mitt hår och jag tänkte höra med er vad ni har för tips. Än så länge har jag:
1) Dumpat gamla hårborsten mot en svinborste
2) Börjat massera hårbottnen lite emellanåt
3) Slutat hårföna, helt
4) Slutat med stylingprodukter, helt
5) Använder hårspännen mer sällan (trots att jag skulle behöva det för att få bort luggen ur ansiktet)
6) Använder hårinpackning varannan gång jag tvättar håret (efter rekommendation från frisör) och hårolja
7) Har börjat ta tillskott som ska vara bra för håret
8) Bara som tillägg: jag färgar inte mitt hår (så det är väl ett stort plus, hoppas jag)
Nästa steg jag har tänkt på är att byta ut mitt schampoo och balsam, antagligen hårinpackningen med. Använder lite av varje av Garnier Fructis (Nutri Repair) och Dove (Hair Therapy). Mitt hår är väldigt torrt, blir lätt slitet och tovigt. De flesta hårprodukter jag har använt har bara gjort det hela värre, så jag har hållit mig till de jag har just nu väldigt länge. Finns det någon annan där ute med samma trasselhår som har hittat ett riktigt schampoo/balsam som fungerar bra för deras hår? Jag är inte sugen på att spendera pengar på dyrt schampoo som bara tovar till håret ännu mer. Men jag har hört att "vanliga" hårprodukter i längden inte alls är bra för håret med silikon och sånt, så jag skulle vilja prova på något nytt. Utan att gå till en frisörsalong vet jag att man kan köpa Tresemme- och Syosprodukter i vanliga butiker, är det skräp de med?
Finns det andra tips jag bör tänka på?