• Babynr2

Fosterrörelse långt ner v.31! Foten eller huvudet?

Heej
    Är i v.31 med mitt andra barn :)

Känner som dunkande låååångt ner, typ ovanför blygbenet där inne! Men undrar hur bebis ligger. Ligger den på tvären kan det vara en fot som sparkar!? Eller kan det vara så att bebis lagt sig med huvudet neråt och "studsar" upp och ner ;) ska till bm i morgon så får ju svar då på hur bebis ligger, tänkte mer av nyfikenhet om någon känner igen sig!
    Har även känt som nervdrag långt ner..

• Svar på tråden Fosterrörelse långt ner v.31! Foten eller huvudet?
  • Kaktus

Min bebis låg med huvudet nedåt från v 28 men jag kände ändå rörelser där nere. Tänkte flera gånger att han måste ha vänt sig igen men det hade han inte. Vad det var han viftade med vet jag dock inte :)

• Babynr2

Hehe okej :)

Det här känns mer som dunk eller spark neråt.. Så kanske är en fot då han sparkar med.. För som sagt så kanske han inte kan fara upp och ner.. Det är nog en önsketänkane att han redan skulle ligga på plats :p

• The Fugly

Min andra låg med händerna vid ansiktet som en boxare så jag tror det var små nävar i mitt fall.

• Babynr2

Åh så lite hopp på att han lagt sig med huvudet ner finns ju då ;) har börjat bli nojjig för att föda i sätesällning!!!! Hemska tanke!

Är det någon som hade rosaflytning under senare grav? Fick en i måndags.. Sen hände det inte så mkt mer, förutom att typ flytningarna avtagit vääldigt mkt (då dom varit rikliga senaste 2veckorna)

• Baktakt

Ettan vände sig i v. 27 och med henne var det uppenbart hur hon låg, väldigt snart efter att jag började känna fosterrörelser, för hon var inte stilla för en sekund och verkade försöka ta sig ut på värsta Alienmanér. Barnmorskan trodde mig dock inte, men fick ge sig när en annan bekräftade vad jag kände vid TUL:et.

Nu är jag gravid i v. 24 och kan inte alls avgöra på vilken ledd barnet ligger. Får hoppas nya barnmorskan är bättre än den förra. Utan UL ska man bevisligen inte vara så säker på att de känner rätt (eller bättre än en själv).

Vad jag minns är det först kring v. 35 som barnet bör ligga på plats iaf, så

Ligger filuren fel finns det mao tid för hen att vända sig ännu

Känns skönt att inte vara den enda omföderskan som inte begriper vad som är vad inne i magen iaf Jag som trodde man skulle ha sån koll nu! :-P

• Babynr2

Mamma sa att idag är det väldigt ovanligt att föda i säte så får tro på de så länge ;)

Haha jag har verkligen noll koll på vad som är vad när det sparkas och knuffas där inne!!

Men som du säger han har ju några veckor på sig ;)

Trodde jag skulle ta denna grav med mer ro eftersom man redan har gjort proceduren.. Men nej är orolig och otålig!!!

• Baktakt

Jag har hört att det är vanligare med oro, just för att man vet mer. Men man ska inte tro på allt man hör, och inte hälften av vad man ser

Ja, säte är ovanligt, bara ett par procent ligger så. Man försöker väl oftast vända och vill barnet inte, eller vände tillbaka till fel läge, så får man ofta kejsarsnitt.

Allt ordnar sig säkert. Inte nödvändigtvis som man tänkt sig, men på ett eller annat sätt brukar det gå.

Svar på tråden Fosterrörelse långt ner v.31! Foten eller huvudet?