• Anonym (orolig)

Finns det en chans att detta är normalt?!

Var på vul i tisdags i vad som enligt mina beräkningar ska vara vecka 9 (8+6). Jag är nästan 100 % säker på att jag hade ägglossning 12-13 maj och det enda gyn såg var en lite hinnsäck med suddig struktur och enligt henne var måtten alldeles för små för att vara i den veckan, hon såg dessutom ingen hjärtaktivitet och det borde hon ju också gjort om jag var i den veckan. Hon förberedde mig på att det är ett MA och vi bokade in ett nytt vul på tisdag nästa vecka, dvs exakt en vecka efter detta. Ni som ser många ultraljudsbilder, är det verkligen helt kört eller tror du att det kan finnas någon liten liten promilles chans att det kan se bättre ut nästa vecka?!?! Vågar eg inte hoppas utan försöker mentalt förbereda mig på att det kommer att vara ett ma och att det blir tabletter och blödning nästa vecka....trist start på semestern men så är det ibland...

• Svar på tråden Finns det en chans att detta är normalt?!
  • Anonym (orolig)

Hur kan ni säga att det finns en chans men att den är liten? Vad är det som gör att det trots allt finns en chans och att det inte är helt kört?

• Aleksandra Barnmorska

Det finns de fall där man inte sett något hjärtljud och veckan efter har det funnits. Har själv träffat patienter. UL är användarberoende.

• Anonym (orolig)

Fast om jag enligt ägglossning (och den vet vi nästan 100% vilken dag den var eftersom jag kollades med vul dagarna runt ägglossning) skulle vara i vecka 9 borde man ju sett ett foster och hjärtljud eller hur?! För även om ägglossningen kanske blev någon enstaka dag senare än vi trodde och att det tog någon enstaka dag längre tid för ägget att fästa så borde man ju ändå sett ett hjärta eftersom det ändå inte skulle diffa så många veckor.

Tror det är bäst att jag ställer in mig på det värsta och att det är ett MA så är jag beredd på det besked vi kommer få på tisdag. Tack för snabba svar.

Svar på tråden Finns det en chans att detta är normalt?!