• CinnamonGirl

Fel på kvittot

Jag var idag in på en störrre butikskedja som säljer kläder och accessoarer, då jag var på jakt efter en handväska. De hade halva priset och jag köpte två väskor. Den dyraste hade ett ordinarie pris på 700 kr och den billigare ett på 500. Trött och stressad tänker jag inte på vad expediten slår in. Kollar kvittot när jag kommer hem, och ser då att hon slagit in den dyrare väskan två gånger!

Ångrade köptet av den dyrare väskan redan på väg hem - det var ett rent impulsköp - och jag ska returnera den. Men har jag nån chans att få tillbaka mellanskillnaden på den billigare väskan trots att den inte står specificerad på kvittot? Eller kan jag känna mig lurad?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Fel på kvittot
  • Tow2Mater

Gä tillbaka till butiken och prata med personen som jobbade, hon/han kanske fortfarande minns dig och vad du kopte.

• CinnamonGirl
    Tow2Mater skrev 2014-07-01 17:31:23 följande:

Gä tillbaka till butiken och prata med personen som jobbade, hon/han kanske fortfarande minns dig och vad du kopte.

Nja, det är nog inte så troligt. Det var en populär butik i Stockholm city. Mitt i turistsäsongen...
  • CinnamonGirl

Men jag vet att de kan vara schyssta ibland.

• Knocked up

Om du har kvittot och båda väskorna har sina prislappar kvar så borde det inte vara några problem. Gör retur på båda väskorna, eller rättare sagt returnera ena två gånger så kvittot stämmer. Sen köps den väska du vill ha om till rätt pris.

• CinnamonGirl
    Knocked up skrev 2014-07-01 18:13:53 följande:

Om du har kvittot och båda väskorna har sina prislappar kvar så borde det inte vara några problem. Gör retur på båda väskorna, eller rättare sagt returnera ena två gånger så kvittot stämmer. Sen köps den väska du vill ha om till rätt pris.

Det var ett bra tips! Det borde de kunna godta för då blir det rätt i deras datasystem on när de ska inventera.
Svar på tråden Fel på kvittot