• 0fia

BF i november i Stockholm, innanför tullarna.

Hej!

Nu när halva graviditeten passerat undrar jag om det finns någon annan i de centrala delarna av Stockholm som också har BF i november? Vore kul att dela de sista veckorna med några andra!

/Fia

• Svar på tråden BF i november i Stockholm, innanför tullarna.
  • Lyn1

Jag har bf 26/11 :) bor i Kristineberg.. Fyller 29 i aug. Var bor du?

• 0fia

Hej Lyn 1!
    Jag bor på Norrmalm. Inser att jag glömde skriva men jag har BF 15/11. Hur mår du? Jag mår bra bortsett från att jag är illamående och har fruktansvärd halsbränna. Kräks dock inte så jag är rätt nöjd

• Lyn1
    0fia skrev 2014-06-30 15:50:20 följande:

Hej Lyn 1!
    Jag bor på Norrmalm. Inser att jag glömde skriva men jag har BF 15/11. Hur mår du? Jag mår bra bortsett från att jag är illamående och har fruktansvärd halsbränna. Kräks dock inte så jag är rätt nöjd smile1.gif

Jag mår hur bra som helst! Har varit riktigt skonad hela tiden. De första 12-13 veckorna var jag extremt trött och trodde jag skulle dö om jag inte fick sova, men det har gått över. Annars endast kissenödig rätt ofta och det är det enda :) kanske kommer nåt bakslag senare men sålänge får man nog njuta... Eller jo jag har varit hungrig rätt ofta. Har nog gått upp ett par onödiga kilon känns det som..

Jag hör om folk som har extrema cravings för olika saker, har dock själv inte känt nåt sånt än, har du några?? :)
  • Missimissi

Får man haka på här ? Bor inte riiiiktigt innanför tullarna utan en station utanför Kristineberg (Alvik/Äppelviken ) så det kanske är nära nog?? Har letat efter en bf grupp men inte riktigt hittat någon än...har bf den 11/11 och väntar andra barnet.

Mår bättre den här gången än förra men har rätt mkt foglossning, halsbränna och annat gott ändå. Kan dock fortfarande röra mig rätt obehindrat till skillnad från förra gången så jag känner mig lyckligt lottad.

Vilket bb har ni andra valt som 1:a handsalternativ ?

• Lyn1
    Missimissi skrev 2014-06-30 19:51:45 följande:

Får man haka på här ? Bor inte riiiiktigt innanför tullarna utan en station utanför Kristineberg (Alvik/Äppelviken ) så det kanske är nära nog?? Har letat efter en bf grupp men inte riktigt hittat någon än...har bf den 11/11 och väntar andra barnet.

Mår bättre den här gången än förra men har rätt mkt foglossning, halsbränna och annat gott ändå. Kan dock fortfarande röra mig rätt obehindrat till skillnad från förra gången så jag känner mig lyckligt lottad.

Vilket bb har ni andra valt som 1:a handsalternativ ?

Ja har inte valt bb än. Ska man göra det nu såhär dags? Jag är ensam i min graviditet så jag tänkte försöka få till ett bestämt bb så man kan känna sig trygg och gå dit o hälsa på innan.. Men vet inte om de går att få igenom men prova kan man ju alltid göra :)
  • 0fia

Jag har inte valt men kommer att välja Danderyds förlossning. Födde där förra gången och är mycket nöjd!

• Missimissi
    Lyn1 skrev 2014-06-30 20:48:08 följande:
    Ja har inte valt bb än. Ska man göra det nu såhär dags? Jag är ensam i min graviditet så jag tänkte försöka få till ett bestämt bb så man kan känna sig trygg och gå dit o hälsa på innan.. Men vet inte om de går att få igenom men prova kan man ju alltid göra :)

jag valde nu när jag var hos BM sist (men det är absolut inte försent att välja tror att man kan bestämma sig för de flesta ställen i princip så sent som veckan innan om det behövs).

Vad tråkigt att du är ensam (eller det kanske var "självvalt/planerat så") du har ingen annan du kan ha med dig som du känner dig nära som stöd? Jag tror dock att om du kommer in ensam så får du extra stöd oberoende av vilket sjukhus man föder på.

Just nu är jag rätt tacksam för att det är just november vi ska ha -borde om man inte har superotur vara fullt just då då det ju är "lågsäsong" på bb haha 

• Missimissi
    0fia skrev 2014-06-30 22:08:23 följande:

Jag har inte valt men kommer att välja Danderyds förlossning. Födde där förra gången och är mycket nöjd!

födde också där sist, nu har vi ju flyttat lite längre bort från DS plus att jag ändå har lite dåliga minnen därifrån så jag börjar gärna "på nytt" med ett nytt sjukhus och nya minnen den här gången.

Har själv vacklat mellan KS Solna och BB Sophia men har efter mycket övervägande och research bestämt mig för BB Sophia nu till slut.
Svar på tråden BF i november i Stockholm, innanför tullarna.