flicknamn- vad tycker ni? berätta gärna varför du tycker om el inte tycker om, tack!:)
Astrid
Elvira
Hilda
Tilda
Nina
Freja
Viola
Miranda
Astrid
Elvira
Hilda
Tilda
Nina
Freja
Viola
Miranda
Astrid
Elvira
Hilda
Tilda
Nina
Freja
Viola
Miranda
Astrid - sött och funkar i alla åldrar
Elvira - gillar, funkar i alla åldrar
Hilda - fint, funkar i alla åldrar
Tilda - tycker om, men gillar Tilde mer.
Nina - Ett namn som inte är populärt bland bebisar idag så blir rätt ovanligt.
Freja - sött
Viola - fint
Miranda - sött
Astrid - Favvo hos mig, det ultimata namnet som har allt. Det är vackert och ståtligt, men sött på barn. Det är seriöst och gångbart. Det är nordiskt, men funkar utmärkt på fler språk. Inga direkta smeknamn. Topp!
Elvira - Vackert, sött, sirligt, men inte helt utan attityd. Lite sött för min personliga smak dock.
Hilda - Underbart. Vackert, starkt och ståtligt, men med en väldigt söt känsla ändå. Gångbart på alla vis och rätt i tiden.
Tilda - Puttinuttigt och bara ett smeknamn. Känns inte seriöst på vuxen. Lite "gjort". Matilda däremot vackert.
Nina - Intressant med Nina i denna generationen. Hemskt sött namn, men ändå okej på vuxen. Lätt, rent och internationellt gångbart.
Freja - Allt för sött för min smak. Även detta känns "gjort".
Viola - Himla vackert, sött och mjukt. För mycket av dessa för min smak. Rätt i tiden och troligen inga smeknamn.
Miranda - Bara nej. Mirre är ett otroligt fult smeknamn. Känns på något sätt som ett elakt namn.
1. Astrid
2. Hilda
3. Elvira
4. Viola
5. Nina
6. Freja
7. Tilda
8. Miranda
Tack för riktigt bra och utförliga svar och synpunkter!!:)
Av de namnen som du skrev, gillar jag: Miranda, Freja, Tilda, Nina (i den ordningen).
Egentligen ser jag namnet Miranda som ett hästnamn. Dock ÄLSKAR jag William Shakespeare och hans otroliga verk, varför Miranda, Desdemona, Rosalinda, Ofelia, Julia, m.fl., är riktiga favoritnamn! :)