• Anonym (sorgggg)

Att leva med att en man älskar djupt, är döende. hjälp!

Har gått genom sorger förr, men ingen som denna

hur ska man orka? har precis vetat att en av de jag älskar absolut mest är döende, kan dö om 1 månad eller kanske max 1 år, hur ska man orka leva med stressen och oron

men samtidigt vara glad o positiv när man ses?

vill skriva ett brev och berätta om allt hen betyder för mig, men gör jag det imorgon tror hen väll att jag tror att hen ska dö redan om en dag

och gör jag det inte imorgon, kommer ja va ledsen om hen dör att jag inte hann med

att man orkar prövningar o dödsfall vet jag

men hur klarar men den svåraste av dem alla? att förlora inte bara nån släkting som man bara tycker om, utan någon riktigt nära som man älskar : (

hjälp

• Svar på tråden Att leva med att en man älskar djupt, är döende. hjälp!
  • Anonym (Prata)
    Anonym (sorgggg) skrev 2014-06-28 20:25:49 följande:

Har gått genom sorger förr, men ingen som denna

hur ska man orka? har precis vetat att en av de jag älskar absolut mest är döende, kan dö om 1 månad eller kanske max 1 år, hur ska man orka leva med stressen och oron

men samtidigt vara glad o positiv när man ses?

vill skriva ett brev och berätta om allt hen betyder för mig, men gör jag det imorgon tror hen väll att jag tror att hen ska dö redan om en dag

och gör jag det inte imorgon, kommer ja va ledsen om hen dör att jag inte hann med

att man orkar prövningar o dödsfall vet jag

men hur klarar men den svåraste av dem alla? att förlora inte bara nån släkting som man bara tycker om, utan någon riktigt nära som man älskar : (

hjälp

Skriv inte brev, berätta istället! Var inte rädd för att vara ledsen, varför måste du vara positiv och glad jämt när du vet att hen ska dö?

Ta vara på tiden ni har, gråt tillsammans, skratta tillsammans, försök göra den sista tiden så fin det bara går. Samla minnen. Tala om begravningen. Var inte rädd för att fråga, prata, tänka och känna.

Tyvärr har ni inget annat val än att klara av detta, men spela ingen teater. Var ärlig, både mot dig själv och din älskade.
Svar på tråden Att leva med att en man älskar djupt, är döende. hjälp!