Hur många dödsfall kan man klara av?!
jag är en mycket positiv person som klarar det mesta, inget problem är för stort och ingen utmaning är för stor, bortsett från en sak, döden.
förra året var ett hemskt år för mig,
från att bara förlorat en jag känner för 15 år sen hade jag inte upplevt många sorger förrän förra året
då dog 4 av mina närmaste på mindre än ett år.
jag är mycket känslig och alla vet ju att priset för stor kärlek är stor sorg när någon dör...
tänk er då extrem sorg, ggr 4. på 1 år, med några månader mellan, när man just lyckats andas utan gråten i halsen får man börja om på ruta ett igen, och allt det andra kommer tillbaka.
kämpade mig genom året, hur vet jag inte, men tog dag för dag och tänkte att 2014 blir nog motsatsen, mitt bästa år
men nyss fick jag veta att en Ännu närmare person till mig är dödligt sjuk, han har kanske bara veckor kvar.
känner mig helt slut. hur ska jag orka igen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-25 19:10
en del av mig är nu sedan förra årets hemskheter rädd hela tiden för ÄNNU fler dödsfall, så fort telefonen ringer eller om någon inte svarar i telefonen på några timmar kommer en oro, INTE ÄNNU FLER dödsfall
och en del av mig vill inte ens lära känna nya folk och vänner, för jag vet ju nu, att ju fler man lär känna, destu mer sorger får man gå genom.
tror jag vet hur man sörjer, eller det finns ju inga rätt o fel, så vill inte lägga tid på nån psykolog, sorg är ju naturligt och en psykolog kan ju inte ta tillbaka mina älskade.
hur orkade ni?
ni som också förlorat någon, inte bara vem som helst som ni tycker om, utan någon/några som var hela ert liv, som ni hade gått genom eld för, som ni älskade så mycket att ord inte räckte till.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-25 19:13
personer ni kunde ringa dygnet runt, personer ni delade vardag och fest med, personen ni har massor av minnen med och hade planerat massor av fler, personer som älskade er lika mycket som ni älskade dem, personer ni tänkte på innan ni somnade och direkt när ni vaknar, den ni ringer så fort något kul hänt, den ni ville dela allt med och som ni inte ens kan se ett liv utan?
känner mig så slut, finns det folk som sörjt så mycket att de dött?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-25 19:22
Känner mig liksom förändrad som person, mer rädd o ledsen, inte så att jag tar tillvara på dem jag älskar mer, bara för att jag nu upplevt sorg, jag var en sån som när de levde och även när jag var sorglös alltid gav hela mitt hjärta, jag älskade så mycket som det går, och kände så mycket tacksamhet som det går att känna.
många som inte var sånna innan en tuff period, lär ju sig att älska mer och känna tacksamhet mer,
så att de får ut något bra, om man säger så efter en tuff period.
vad kan jag få ut liksom? INGET!!!!
jag KAN inte älska mer, jag kan inte ge mer, jag har alltid gett allt.
vad finns det då för positivt i denna skiten, för mig? : `(