• Nic54

Separation 2 mån bebis

Hej,

Jag och min sambo håller på att separera och vi har en nyfödd bebis. (+ ett äldre barn på 4 år). Vi har haft det dåligt en längre tid tillsammans.
    Saken är att jag redan träffat en annan tjej och varit otrogen när jag var utomlands.
    Hon har nu kommit hit på besök och jag har flyttat ihop med henne tillfälligt.

För att umgänget ska fungera så är det oundvikligt att barnen måste få träffa henne. Ser ni några problem i det?

• Svar på tråden Separation 2 mån bebis
  • PernillaW82

Jag tänker att man ska vara försiktig mitt i en separation att introducera nya partners.! Det är mkt för barnen som det är redan. Jag tycker gott man kan vänta tills man verkligen är säker på att det blir ngt av det nya förhållandet. Efter att jag separerade för 7år sedan väntade jag i minst 4-5mån innan mina barn fick träffa min nya partner. Jag fick liksom sköta det förhållandet på mina barnfria veckor & han var helt OK med det vilket jag tyckte kändes seriöst bara det.

Tänk på barnen i första hand nu tycker jag, det har hänt mkt i deras liv, de behöver inte introduceras för en ny partner på en gång - det kan aldrig bli bra :(

• Nic54

Problemet är hur man ska lösa det bara.
    Eftersom hon är från ett annat land så har hon inget eget boende (eller eget liv här för den delen än så länge). Just nu kör vi varannan dag schema med barnen, men det känns inte riktigt bra och kan inte vara så för evigt..

• PernillaW82

Oj varannan dags schema.? Nej det kan verkligen inte vara bra för barnen, endast förvirrande låter det som....... Hur länge har ni varit tillsammans du & den nya.? Låter ju som väldigt nytt.? Kke skulle planerat hennes 'ankomst' bättre - finns det ingen släkting till dig hon kan bo hos när du har barnen.? Jag vet ju hur det är att vara kär men ibland får man liksom skjuta sina egna behov & viljor åt sidan - för att ägna sig åt att lösa problem & se till att barnen går först. För de borde ju vara det viktigaste i ditt liv.? Hoppas ni kommer på en lösning & lycka till med det nya kärlekslivet :) MEN tänk på att dina barn är nr1 ALLTID.!!

Svar på tråden Separation 2 mån bebis