• tunt hår

7veckors kattungar Mamman död

Jag ska få hem 3 stycken kattungar som bara är 7veckor för mamman har dött. Behöver tips och råd om hur jag ska ta hand om dem Vad för mat etc etc? Jättetacksam för alla tips och råd jag kan gå.

• Svar på tråden 7veckors kattungar Mamman död
  • liten2014
    tunt hår skrev 2014-06-20 16:22:33 följande:

Jag ska få hem 3 stycken kattungar som bara är 7veckor för mamman har dött. Behöver tips och råd om hur jag ska ta hand om dem Vad för mat etc etc? Jättetacksam för alla tips och råd jag kan gå.

Ring katthem/djurskydd för att se om det finns surrogatmamma!!!!
  • Birmafröken

Är de utefödda kattungar eller varför ska de inte finnas kvar hos uppfödaren och i sin invanda miljö? Vilken mat är de vana vid, förutom mjölk från sin mamma?

• tunt hår

Utefödda. Vanlig kattmat. Uppfödaren har ingen möjlighet att ta hand om dem.

• pmb

Fråga på kattforum. Det är viktigt att dom, trots att dom saknar mamma, får vara kvar hos dig, tillsammans, tills dom är minst 12 veckor. För tryggheten o lära sig mer om beteende.

Vet inte hur mycket dom diar i den åldern, men mjölkersättning finns ju att köpa. Kan vara bra med ett flertal kattlådor också.

• Madmoiselle
    tunt hår skrev 2014-06-20 21:35:27 följande:
    Utefödda. Vanlig kattmat. Uppfödaren har ingen möjlighet att ta hand om dem.

Vad är vanlig kattmat? Vilket märke? Hur kan katterna ha en uppfödare om de är utefödda?
Svar på tråden 7veckors kattungar Mamman död