7veckors kattungar Mamman död
Jag ska få hem 3 stycken kattungar som bara är 7veckor för mamman har dött. Behöver tips och råd om hur jag ska ta hand om dem Vad för mat etc etc? Jättetacksam för alla tips och råd jag kan gå.
Jag ska få hem 3 stycken kattungar som bara är 7veckor för mamman har dött. Behöver tips och råd om hur jag ska ta hand om dem Vad för mat etc etc? Jättetacksam för alla tips och råd jag kan gå.
Ring en veterinär för stt få bästa råd
Är de utefödda kattungar eller varför ska de inte finnas kvar hos uppfödaren och i sin invanda miljö? Vilken mat är de vana vid, förutom mjölk från sin mamma?
Utefödda. Vanlig kattmat. Uppfödaren har ingen möjlighet att ta hand om dem.
Fråga på kattforum. Det är viktigt att dom, trots att dom saknar mamma, får vara kvar hos dig, tillsammans, tills dom är minst 12 veckor. För tryggheten o lära sig mer om beteende.
Vet inte hur mycket dom diar i den åldern, men mjölkersättning finns ju att köpa. Kan vara bra med ett flertal kattlådor också.