Hjälp, kli och såriga öron - kvällen innan midsommarafton.
Jag behöver hjälp!
Mina fina lilla katt har hållt sig undan under dagen men kom nu på kvällen och lade sig bredvid. När jag klappar henne över huvudet så känner jag skorvigheten.Hon hoppar då ner ur soffan och börjar klia sig vanvettigt i öronen. När jag tittar på henne i ordentligt ljust så är hon helt sönderriven runt och i ytterörat.
Jag misstänker att det kanske kan vara allergi? Jag fick en blombukett igår som jag så att hon var på och tuggade. Så jag ställde undan den. Kan det ha räckt för en allergireaktion?
Hon har haft öroninflammation tidigare och då var hon mycket hängigare plus att öronen luktade illa. Det gör dom inte denna gång.
Har googlat allt jag kan finna om skabb men det finns inget svart i öronen på henne. Tvärtom förutom runtikring och i ytterörat där hon kliar ser det rent ut.
Vad fasen skall jag göra? Vi ha endast en akut öppen klinik en bra bit från där jag bor. Skall jag vänta tills på lördag med veterinär eller är det tillräckligt akut för att åka in? Ska jag tvätta med koksaltlösning? Något annat?
Hjälp mottages tacksamt!