• sancia

Mjölk och äggfritt på Legoland- HJÄLP!

Hej!

Vi har planerat att åka till Legoland med barnen i sommar. Idag tänkte jag bara dubbelkolla att det skulle finnas allergialternativ, men när man googlar verkar det som att det inte kommer finnas något att äta alls....

Min son är allergisk mot mjölkprotein, ägg och soja. Är det någon med motsvarande allergi som varit på legoland och vet om det finns någon mat att få tag i?

Känns liksom inte aktuellt att leva på bananer i tre dagar....

Stort tack på förhand! 

• Svar på tråden Mjölk och äggfritt på Legoland- HJÄLP!
  • enola

Hej!

Vi var på Legoland igår. Det finns massor av olika matställen, alla har "allergikartor", där det står vad varje rätt innehåller. Det finns bl.a. ett texmex-ställe som har barnmeny med nachos utan ost, kycklingklubbor, morötter och äpple. Vet inte hur det är med soja på kycklingen men det är som sagt lätt att läsa sig till där.
    Ha en trevlig resa och hoppas ni slipper bananerna! Glad

• Ciebie

Har inte varit på Legoland än, men ska dit i sommar. Vet att det faktiskt inte hjälper dig ett skit, tyvärr... Min uppfattning av att semestra i Danmark överlag är dock att de inte kan eller serverar så mkt allergikost alls. Svårt att få vegetariskt också.

• sancia
    enola skrev 2014-06-17 08:26:52 följande:
    Hej!

Vi var på Legoland igår. Det finns massor av olika matställen, alla har "allergikartor", där det står vad varje rätt innehåller. Det finns bl.a. ett texmex-ställe som har barnmeny med nachos utan ost, kycklingklubbor, morötter och äpple. Vet inte hur det är med soja på kycklingen men det är som sagt lätt att läsa sig till där.
    Ha en trevlig resa och hoppas ni slipper bananerna! Glad

Åh, det låter ju bra. Jag läste om Danmark att det skulle vara jättesvårt, men om de har kartor så borde vi kunna hitta något. Han kan äta samma sak 3 dagar i rad, bara han gillar det.
  • Gathenhielm

Du kan inte bara ringa och fråga?

Jag skulle inte kunna göra det själv, då jag inte fattar danska för fem öre, men det kan vara en ide. Antingen det eller skicka ett mejl.

Reasons... we all have them, at times.
  • sancia
    Gathenhielm skrev 2014-06-17 09:07:45 följande:
    Du kan inte bara ringa och fråga?

Jag skulle inte kunna göra det själv, då jag inte fattar danska för fem öre, men det kan vara en ide. Antingen det eller skicka ett mejl.

Jag har mailat, men inte fått svar. Jag har fått jättebra svar här på familjeliv förut kring allerigmat på resor, så jag prövade att posta här med.
  • Gathenhielm
    sancia skrev 2014-06-17 09:46:53 följande:

Jag har mailat, men inte fått svar. Jag har fått jättebra svar här på familjeliv förut kring allerigmat på resor, så jag prövade att posta här med.
    Fair point.
    Reasons... we all have them, at times.
Svar på tråden Mjölk och äggfritt på Legoland- HJÄLP!