kompis hämtat katt som är under 12 veckor!
Har en kompis som idag hämtat en kattunge. Kattungen är 8 veckor gammal!!!!! Det ar den sista i kullen tydligen så de andra har flyttat för någon vecka sedan sa min kompis. Jag blir förbannad och vet inte vad jag ska göra. Jag är kattmänniska och har aldrig tagit en katt innan 12 veckor eftersom ungarna behöver sin mamma men oxå för att det finns en lag!
Personen som min kompis hämtade katten av verkar oerhört okunnig och inte bry sig alls om sina katter. Kattmamman hade tydligen haft en tidigare kull och nu denna. Kattmamman var ute när kompisen kom till platsen och även denna lilla kattunge hade varit ute och sprungit. Enligt ägaren kunde kattungen äta torrfoder och gå på lådan utan problem och mammakatten var tydligen inte intresserad av ungarna utan bara sket i dom sa kompisen och att det därför inte gjorde något att de flyttade nu... Kattungen jade enligt min kompis försökt tutta på kattmamman innan kattungen sattes i buren.
Kattungen var gratis och säljaren hade sagt att "ja, snart har vi la kattungar igen..."
Kan jag kontakta någon? Katthem? Vad som helst? Blir så irriterad!