• Sensitiveguy

Kör du med Kabel-TV eller Digital-TV?

Själv bor jag i ett Com Hem-hus (3 hål i väggen) och får gratis kabel-tv av bostadsbolaget. Följande kanaler ingår: De 12 numrerade (svenska) kanalerna, Svt Barnkanalen/24, Kunskapskanalen, National Geografic, TLC och en lokal kanal.

Bor du i hus bör du definivt ha Digital-TV då det analoga (glesbygds-) nätet är släckt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kör du med Kabel-TV eller Digital-TV?
  • Sensitiveguy
    Aniiee skrev 2014-06-17 16:56:58 följande:
    Nej, stor projektorduk på 100 tum.

Överdriven lyx, tycker jag. ;)
    ölburk2 skrev 2014-06-17 18:05:41 följande:
    Alla tv-sändningar är digitala idag.., de analoga sändningarna upphörde 2007.., fråga inte om "källa", kommer ändå inte att hänvisa till nån..

Com hems kabel-tv är fortsatt analogt hörde jag.
  • Aniiee
    Sensitiveguy skrev 2014-06-17 20:43:32 följande:

Tänk, det tyckte jag också......
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Sensitiveguy
    Aniiee skrev 2014-06-17 20:49:30 följande:
    Tänk, det tyckte jag också......

Är du mer bohem än partnern?
  • Aniiee
    Sensitiveguy skrev 2014-06-17 20:55:02 följande:

Är du mer bohem än partnern?
    Antagligen.... fast jag har ingen aning om vad det betyder......
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Binary

Com Hem har fortfarande analoga signaler i sina nät, dock är detta inget som dom säljer, utan när du köper ett ab hos dessa så är det till det digitala delarna som du köper.

så, du har fortfarande analoga signaler som bas inom fastighetsnäten även om digitaltv finns tillgängligt via uttagen  som sitter i fastigheterna. Om vi ska vara riktigt riktigt förenklade och låtsas att Conditional Access moduler för Conax4 och Viaccess2 inte finns, så kan du i de flesta Com Hem fastigheter fortfarande se TV helt utan box också. Måhända inte fler kanaler än 1 2 och 4, men ändock.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Aniiee
    Binary skrev 2014-06-17 21:11:36 följande:

Com Hem har fortfarande analoga signaler i sina nät, dock är detta inget som dom säljer, utan när du köper ett ab hos dessa så är det till det digitala delarna som du köper.

så, du har fortfarande analoga signaler som bas inom fastighetsnäten även om digitaltv finns tillgängligt via uttagen  som sitter i fastigheterna. Om vi ska vara riktigt riktigt förenklade och låtsas att Conditional Access moduler för Conax4 och Viaccess2 inte finns, så kan du i de flesta Com Hem fastigheter fortfarande se TV helt utan box också. Måhända inte fler kanaler än 1 2 och 4, men ändock.

I min hyresrätt (som jag hyr ut i 2a hand....) kan man se en hel hög kanaler utan box. SVTkanalerna, 3, 4, 5, 6, MTV, 11, och nån till..... är ett comhem-hus.
  • Binary
    Aniiee skrev 2014-06-17 21:22:26 följande:
    I min hyresrätt (som jag hyr ut i 2a hand....) kan man se en hel hög kanaler utan box. SVTkanalerna, 3, 4, 5, 6, MTV, 11, och nån till..... är ett comhem-hus.
    Japp, beror lite grann på vad föreningen alt fastighetsägaren har för avtal. Dock kan du teckna ett ab och få ut en box eller CA modul för att få fler kanaler, och då är dessa digitala. Du kommer dock fortfarande ha kvar de analoga då dessa spelas ut från samma källa.

Nu minns jag inte hur Com Hem byggde sina nät, men de som vi byggde åt Tele2TV var identiska just för att enklare kunna ha en transition och därigenom enklare kunna överta kunder.
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Sensitiveguy
    Aniiee skrev 2014-06-17 21:07:23 följande:
    Antagligen.... fast jag har ingen aning om vad det betyder......

Här betydet det väl anspråkslös.
    Com Hem har fortfarande analoga signaler i sina nät, dock är detta inget som dom säljer, utan när du köper ett ab hos dessa så är det till det digitala delarna som du köper.så, du har fortfarande analoga signaler som bas inom fastighetsnäten även om digitaltv finns tillgängligt via uttagen  som sitter i fastigheterna. Om vi ska vara riktigt riktigt förenklade och låtsas att Conditional Access moduler för Conax4 och Viaccess2 inte finns, så kan du i de flesta Com Hem fastigheter fortfarande se TV helt utan box också. Måhända inte fler kanaler än 1 2 och 4, men ändock.

Jag har 17 kanaler med bara sladd i väggen. :)
  • ölburk2

Nån kvarleva från förr som dom låter rulla på utan kostnad, men i praktiken så är det nersläckt.., tvivlar på att CH, trots deras högst begränsde begåvning, skulle kosta på pengar till det analoga om det "gick sönder"..

Vi/Sverige sände under många år radio via det gamla AM nätet, trots obefintligt behov eller efterfrågan men det fanns kvar i beredskapssyfte å för att nå vissa mottagare i utlandet..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Dina08

Har Comhem, något mer än baspaket, tror jag. Boxen är ett uttag för kort i tvn. Är nöjd med dem. Beställer även matcher ibland. Hade gärna sett flera matcher och filmer i utbudet, men det är roligt att gå på bio och till Hemmakväll också. Tycker inte att Netflix är värt pengarna för oss. Barnen håller på och fifflar med Swefilmer.

• Aniiee
    Sensitiveguy skrev 2014-06-18 02:41:53 följande:

Här betydet det väl anspråkslös.
    Com Hem har fortfarande analoga signaler i sina nät, dock är detta inget som dom säljer, utan när du köper ett ab hos dessa så är det till det digitala delarna som du köper.så, du har fortfarande analoga signaler som bas inom fastighetsnäten även om digitaltv finns tillgängligt via uttagen  som sitter i fastigheterna. Om vi ska vara riktigt riktigt förenklade och låtsas att Conditional Access moduler för Conax4 och Viaccess2 inte finns, så kan du i de flesta Com Hem fastigheter fortfarande se TV helt utan box också. Måhända inte fler kanaler än 1 2 och 4, men ändock.

Jag har 17 kanaler med bara sladd i väggen. :)
    IC. I så fal: Nej. Knappast....... Jag är tekniknörd och har gigantiska krav på framför allt sånt som har med tv-spel att göra. (Enl. mig är en tv/skärm kringutrustning till tv-spel =P) Men en 100 tums projektorduk hade jag aldrig köpt själv. Det fick jag i present.....
  • Sensitiveguy
    Aniiee skrev 2014-06-18 12:55:41 följande:
    IC. I så fal: Nej. Knappast....... Jag är tekniknörd och har gigantiska krav på framför allt sånt som har med tv-spel att göra. (Enl. mig är en tv/skärm kringutrustning till tv-spel =P) Men en 100 tums projektorduk hade jag aldrig köpt själv. Det fick jag i present.....

• bellamy

Kan någon förklara kortkort skillnaden mellan analogt och digitalt Tv-tittande. Min kompis säger att man tittar digitalt om man har box, och analogt om man kopplar ur boxen. Inte är det väl så enkelt? Jag bor i hyreshus där vi själv får välja distributör.

Svar på tråden Kör du med Kabel-TV eller Digital-TV?