• Gweny

Fler med hypo/hypertyreos?

Undrar om det är fler här inne som har hypotyreos? Eller hyper med. Jag har även PCO. Så mycket som påverkar negativt tyvärr. Vi har försökt i 1 år nu, plusade spontant för 3v sen, men blev nyligen konstaterat ma tyvärr. Tror min sköldkörtel kan vara boven i det hela. Men vore kul att prata med andra som har detta och följas åt mot ett plus och framåt. Höra hur ni mår och ligger i värde. Eller ni som lyckats och kan ge råd.

• Svar på tråden Fler med hypo/hypertyreos?
  • cher82

Hej!
    Har också hypotyreos och är inne på vårt 13:e försök till ett syskon!

Försökte många år att bli gravid med första barnet utan resultat! Sen upptäcktes hypotyreosen och när jag tillslut kommit upp i rätt dosering på levaxinet blev jag gravid på en gång! Inga problem under graviditeten, däremot efter gick det lite upp och ner med värdena! Blivit stabilt nu dock sen några månader och hoppas hoppas på ett + på Stickan snart!

• Gweny

Då har vi försökt ungefär lika länge. Kul att höra att det gick bra med din första graviditet. Ger hopp! Vet ni varför det dröjt så nu? Jag har så få äl också, så känns som många hinder.

• cher82

Tror att det beror på mixtrandet med dosering hit och dit! Men nu ligger jag på samma som innan förra graviditeten (200mcg) och känns hyffsat bra!

• Gweny

Jag äter 100 just nu. ska in och ta nya prover i Juli, får se vad det visar då. Hoppas jag får bra värden fort, så vi kan börja försöka igen.

Svar på tråden Fler med hypo/hypertyreos?