• 13årtjejosur

hjälp mig snälla

Hej!

Jag är en 13 årig tjej, blir 14 i september. Jag är smart egentligen men sen sjuan började valde jag att skita i skolan. För några dagar sen så hade vi skolavslutning och mina betyg kom det var ca, 7 D och 8 C. Mina föräldrar kräver att jag ska ha A i allt ev. B i nåt. Men det går inte. Jag har svårt för att plugga och att hänga med på lektionerna. De har skällt ut mig nu och har tagit min iphone 5s och de tvingar mig plugga hela sommarlovet. De har hotat med att de ska byta skola på mig o allt. Jag vill verkligen inte. O jag vill ha min mobil tbx. Sen så får jag aldrig några kläder typ, de har aldrig pengar typ. Sen så blev de också sura på mig för att jag hade en kort kort mag tröja som slutar precis under brösten typ med shorts i skolan. Jag har utländska föräldrar bara så ni vet. Men vad gör jag fel? :(

• Svar på tråden hjälp mig snälla
  • Drottningen70

Du ska inte strutta omkring halvnaken vid 13 års ålder. Jag hade aldrig tillåtit en sådan klädsel utanför stranden. Vad det gäller betygen så behöver du skärpa till dig och om du har svårigheter be skolan om hjälp. Ja man kan behöva plugga på sommaren för att komma ikapp, det är hela din framtid detta handlar om. Finns bättre sätt att stödja och motivera dig än vad dina föräldrar gör dock. Och självklart är det orimligt att förvänta sig enbart A. Det är inte för föräldrarnas skull du ska plugga utanför att du ska få en bra framtid. En sommar med skolböckerna är inget du kommer att lida av om 10 år.

• tjockobbe
    13årtjejosur skrev 2014-06-14 15:06:28 följande:
    Hej!

Jag är en 13 årig tjej, blir 14 i september. Jag är smart egentligen men sen sjuan började valde jag att skita i skolan. För några dagar sen så hade vi skolavslutning och mina betyg kom det var ca, 7 D och 8 C. Mina föräldrar kräver att jag ska ha A i allt ev. B i nåt. Men det går inte. Jag har svårt för att plugga och att hänga med på lektionerna. De har skällt ut mig nu och har tagit min iphone 5s och de tvingar mig plugga hela sommarlovet. De har hotat med att de ska byta skola på mig o allt. Jag vill verkligen inte. O jag vill ha min mobil tbx. Sen så får jag aldrig några kläder typ, de har aldrig pengar typ. Sen så blev de också sura på mig för att jag hade en kort kort mag tröja som slutar precis under brösten typ med shorts i skolan. Jag har utländska föräldrar bara så ni vet. Men vad gör jag fel? :(

Jag hade aldrig tillåtit min 13 - åring att gå runt med magtröja och shorts. Det är kläder för en 18 - åring.

Har du svårt att plugga får du be om hjälp, det finns att få. Börja på skolan så skickar de dig vidare.

Att ta din telefon är inte lämplig bestraffning men om du ligger efter kan du gott plugga lite i sommar. Alla föräldrar vill sina barns bästa - och det är att bl.a. ha en så bra utbildning bakom sig som möjligt inför framtiden.

Gör en deal med dina föräldrar - visa dem att du tänker bättra dig så får du tillbaka telefonen.
    Vera 130923
Svar på tråden hjälp mig snälla