Ska jag anmäla min syster till soc?
Min syster gräver bara sin egen grav djupare och djupare.
Jag vet inte om jag vågar. Min syster (29år) har stulit 66.500 utav min mamma via mammas internetdosa och spelat upp på internetpoker (på en vecka). Mamma hade precis tagit ett lån för att baka in och lösa in andra lån. Min syster bor hos min mamma och gör detta mot henne fast mamma ger henne och hennes son(3 år) tak över huvudet. Mamma försökte även ta livet av sig för några månader sen så detta kommer ju säkert göra situationen bättre :´(
Jag försöker tjata på mamma att hon inte bara få lägga locket på nu efter det här va min syster har gjort mot henne men mamma beter sig helt surrealistiskt. Det är precis som att hon har stängt av känslorna. Hon tänker inte anmäla, hon slänger inte ut min syster ur huset eller något.. De har bara pratat och jag tror att mamma tror att syster ska betala tillbaka månadsvis. Men hon behöver ju hjälp med sitt spelberonde till att börja med.. Det kommer ju inte att försvinna nu bara för att detta har hänt? Jag tror inte hon har fattat vad som har hänt och hur mycket pengar det faktiskt handlar om.. Vad händer den dagen det sjunker in på riktigt? Mamma blir sur på mig och säger att hon ångrar att hon berätta för mig för att jag är arg och vill att mamma agerar på något vis..
Mamma behöver ha ut dem ur huset, hon behöver ha lugn och nu efter självmordsförsöket. Min syster behöver ju hjälp från soc att komma på fötter.. kanske få avlastning med sonen (hon e ensamstående), en god man, hjälp med lägenhet osv. detta har gått för långt för länge sen..
Förutom detta har hon haft drogproblem förr, har aggressionsproblem (exploderar för ingenting, har alltid gjort) och är världens största egoist och det finns ingen i hela världen som det är så synd om som det är om henne..
min bror (20år) som också bor hos mamma säger även att min syster är konstig på ögonen ibland.. Pratar sluddrigt och går med solglasögon inne hela dagen, hela kvällen..
Fan jag vet inte om jag vågar, min mamma kommer bli arg.. Min syster skiter jag i om hon blir arg...