Tonåring som berättar om sin bästa kompis
Hej!
Jag undrar vad ni tycker om detta.
Min tonåriga dotter har en bästa kompis som hon känt sedan hon var liten. Vi två familjer har umgåtts sedan de var små och jag och min dotters kompis mamma är även "bästa vänner" sedan dess.
Nu har jag fått veta att det mesta som min dotter säger och berättar för sin kompis går vidare till hennes mamma. Hennes mamma har sedan berättat vidare vissa grejer till mig och jag blev helt ställd.
Jag känner direkt att min dotter är helt utlämnad här...utan att veta om det!
Visst skulle jag kunna säga till mamman att jag vill inte veta vad min dotter berättar för sin kompis. Men bara vetskapen att nu veta att allt kommer fram till mamman känns verkligen inte bra.
Visst kan tonåringar berätta vissa saker till sina föräldrar det gjorde säkert jag med men jag kommer verkligen inte ihåg att jag berättade allt de sa...tycker inte det är rätt. Själv är jag mycket för respekt och integritet. Min dotter i sin tur berättar inte för mig allt vad hennes kompis säger och gör. Skulle hon behöva råd så vet hon att vi finns där för henne...
Men nu är jag i en konstig position. Tonåringar kan ju berätta mycket till varann och sina tankar osv. Men ska de inte ha lite respekt för varann och inte berätta allt?
Vet inte hur jag ska agera. Helst skulle jag vilja varna min dotter för att allt hon säger kommer fram till kompisens mamma. Jag tror inte att min dotter skulle bli speciellt glad precis speciellt som hon själv är noga med att vara "trogen" sin kompis.