är jag A-sexuell eller bara okänslig ?
Hej
Jag är en kille på 25 år och jag har aldrig varit i ett förhållande eller känt att jag vill vara i ett.
När jag går ut med mina vänner så vill alla jaga ligg medans jag bara vill umgås och dricka och ha roligt.
Jag agerar mest som wingman och sällskap sen när dem får en tjej så går jag därifrån bara.
Har umgåtts med vänner på stan där dem sagt "Titta på henne, vad jag inte skulle göra med henne"eller något åt det hållet, medans jag bara ser henne som vacker och inget annat.
Får inga sådana tankar helt enkelt. Jag har även aldrig varit en person som drivs utav känslor.
Jag gråter t.ex. inte oavsett situation, blir nedstämd men inget mer än så. Jag tänker på en gång "okej så vad behöver göras nu".
Blir inte arg heller, oavsett situation. Jag tänker alltid på hur den andra personen känner sig och varför dem känner så och att det påverkar deras sätt och agera gentemot mig. Vad kan jag göra för att hjälpa eller bäst ta hand om denna situation.
Jag har legat med två tjejer vid olika tillfällen. Jag gjorde detta då det verkade vara vad man skulle göra.
Jag kände dock inget, fysiskt sett så fungerar min kropp och vi hade sex i 2h eller mer. men jag blev mest bara trött och väntade tills hon fick orgasm sen fejkade jag mitt och gick därifrån.
Dessa var då vad man kallar one night stands så jag kände inte tjejerna mer än till ytan.
Det har varit tillfällen då jag tyckt om en tjej men mina tankar var mer om att hålla om henne och mysa osv...
Jag vet ju att jag inte är normal då jag lyssnar och ser hur andra lever...
Finns det något test man kan göra?
För om det är psykologiskt så kanske man kan jobba på det, men jag vet inte, familjen undrar ju varför jag aldrig är ihop med någon osv... Och alla jag möter antar alltid att jag redan är i ett förhållande.. och dem blir förvånade när jag säger att jag aldrig varit i ett.