• Dima

Egen erfarenhet av mobiltelefon köp idag

Har nu försökt att skaffa en iPhone 5S via Blocket och Tradera (distans) och säger att det är inte lätt att få en billig mobiltelefon som stämmer 100% överens med beskrivningen idag. 3 månader och 3 återbetalningar (som tur) på totalt 4 köpförsök. Varan som inte skickas, kommer aldrig fram eller är trasig. Kan också hända att köparen har bråttom och istället att skicka telefonen på garanti säljer den som felfri strax under utropspriset.

Akta er speciellt för: Firas Z. (tel.*******772 ferasa_ferasa@*****) samt traderare med 0 omdömen.
    Det är inte alltid PayPal köparskydd kan hjälpa dig och om de gör det tar det ca 2 månader plus olika intyg som tar för mycket onödig tid.

SLUTSATS: köp mobiltelefoner LOKALT eller I AFFÄREN, akta för guds skull för bedragare, de är otroligt många i mobiltelefon kategorin!

• Svar på tråden Egen erfarenhet av mobiltelefon köp idag
  • Nerfherder

Du har alltså råkat ut för EN oseriös säljare som du vill varna för med den här tråden? 

• zZzZz

Jag köper alltid mina telefoner nya i butik, gillar inte secondhand telefoner, en säljare skulle aldrig erkänna att telefonen är tappad 50-100ggr i golvet och ev på kanten till trasig, samt att en annan lämnat avtryck som hostningar, nysningar, slem, saliv, snor eller liknande, ne fy :) 

• Guiu

vilken bolag ni rekommendera att teckna Mobil o blir inte besviken med dem? Jag vill inte hat TEle 2.

• ölburk2
    Guiu skrev 2014-06-18 13:25:19 följande:
    vilken bolag ni rekommendera att teckna Mobil o blir inte besviken med dem? Jag vill inte hat TEle 2.

Eftersom Telia har bäst teckning så blir det dom.., kostnad bryr jag mig inte om, ringer/använder ändå mobilen så lite..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Egen erfarenhet av mobiltelefon köp idag