• kma

Kattungen lägger sig under sängarna samma tid mitt på dagen?

Vår lilla kattunge har bott hos oss sen i torsdags natt. Hon har anpassat sig fantastiskt bra på bara en dag. Hon har börjat äta ordentligt och går på lådan. Hon leker och sover till och med i våra sängar. Jag trodde hon skulle gå och gömma sig och komma fram efter några dagar men hon har varit helt orädd från första stund. Men mitt på dagen vid denna tid går hon och lägger sig under våra sängar? Hon ligger där i någon timme sen kommer hon fram igen. Samma tid varje dag :) varför gör hon detta? Hon sover annars i soffan och på blombrädan så det är ju inte för att hon är rädd för något? Vill hon bara vara ifred eller är det mörkret hon vill åt för det är mörkare inne i sovrummet. Någon som vet vad detta är? :)

• Svar på tråden Kattungen lägger sig under sängarna samma tid mitt på dagen?
  • Petrol

Katter överlag går ju o lägger sig på de flesta ställen och tar sig en tupplur vet ja, kan hitta mina i ikeapåsar, skokartonger, längst in i garderoben, under skohyllan, ja lite varstans helt enkelt. Den gillar nog att ta sig en tupplur där och känner att det är lagomt avskiljt helt enkelt skulle jag tro.

• Tihi

Katter är vanedjur och gör ofta samma saker på samma tid. Mina har olika platser dom sover på olika tider på dygnet. Dom skulle sällan sova på samma ställe på dagen som på natten utan har sina olika ställen för olika tider.

• gudsfurste

min har också börjat lägga sig på udda ställen samma tid, dvs någonstans på golvet, jag har fått för mig att det har med värme att göra?!?

• lagunen
    kma skrev 2014-06-08 12:15:26 följande:
    Vår lilla kattunge har bott hos oss sen i torsdags natt. Hon har anpassat sig fantastiskt bra på bara en dag. Hon har börjat äta ordentligt och går på lådan. Hon leker och sover till och med i våra sängar. Jag trodde hon skulle gå och gömma sig och komma fram efter några dagar men hon har varit helt orädd från första stund. Men mitt på dagen vid denna tid går hon och lägger sig under våra sängar? Hon ligger där i någon timme sen kommer hon fram igen. Samma tid varje dag :) varför gör hon detta? Hon sover annars i soffan och på blombrädan så det är ju inte för att hon är rädd för något? Vill hon bara vara ifred eller är det mörkret hon vill åt för det är mörkare inne i sovrummet. Någon som vet vad detta är? :)
    Kanske för att hon togs från sin mamma för tidigt?
Svar på tråden Kattungen lägger sig under sängarna samma tid mitt på dagen?