Min dotter på 3,5 år kissar ner sig rejält ibland när hon är på väg på toa, typ precis bredvid toaletten eller i hallen. Visst det har hänt någon gång på hennes rum också. Hon kissar oftast sällan, men rejält. Kanske 1-2 olyckor per månad hemma.
Jag tycker det händer mer ofta efter hon varit sjuk och ibland valt blöja under sjukdomen. Nu under magsjukan var hon lös i magen, så då behöll vi blöjan på, hon opponerar sig inte emot det och går ju på toa ändå mestadels. Bättre det än att hon blir helt förtvivlad över en bajsolycka i trosorna och väljer blöja flera dagar i rad när hon är frisk igen. Nu blir det väl bättre med rutinen när hela familjen är friska igen och ska iväg till öf eller förskolan, för de senaste dagarna har hon inte ens brytt sig om att ta av nattlinnet om vi inte har tjatat. Då 3 i familjen nu haft magsjuka, så har vi ju hållit oss hemma, så det har ju spelat mindre roll.
Hon har ännu nattblöja som i perioder är torr flera dagar i rad. Som regel kommer hon ihåg toabesöken helt själv, vi påminner bara om nattblöjan är torr och innan läggdags och om vi ska iväg mitt på dagen, annars fixar hon det själv. Hon är egensinnig, så det är ingen större idé att försöka tvinga henne att gå.