Ruter skrev 2014-06-06 14:36:25 följande:
Äter redan varje till varannan timme på dagtid och var tredje på nätterna sedan 2 veckor tillbaka. Lugn miljö får han då vi är hemma och brukar sitta i våran "läshörna" bestående av ett rum med vita väggar och en fotölj.
Hade aldrig börjar med gröt redan om det inte var för att bvc sa att det är nog det han behöver då han är aktiv och rör sig så mycket.
Det är stressande när de inte växer. Min yngsta blir snart 1 år och hade gått ner i vikt mellan 8-10 månaderskontrollen. Nu hade han ju växt på längden vilket var bra, men vikt- och matbiten är "känslig" som mamma

. Har du i rejält med olja i gröten? Ett smidigt sätt att få i dem mer energi utan att för den skull göra det jobbigt för magen. Sedan får du ju helt enkelt se hur hans mage reagerar. Mina två första barn blev lätt tröga i magen när vi introducerade mat även om de då var äldre än ditt barn. Min yngstas mage har inte reagerat negativt på egentligen någonting. Matintroduktionen gick väldigt lätt vad gäller den fronten. Går det bra med hans mage så är det ju liksom som det ska

. Alla barn är inte stöpta i samma form. Förstår att du oroar dig när han inte växt. Been there, done that......flera gånger

.