Sluta med Tramadol råd snälla hjälp mig
Hej kan bara säga att jag inte vill ha nån moralpredikan utan har fått tramadol 200mg om dagen utskrivet av läkare nu är dosen 50 mg två gånger om dagen.
Jag vill bli helt fri från denna hemska medicin.
Kommer ihåg första dagen jag fick den för ryggskott och sen var det kört detta var år 2010 sedan har det varit till och från. Känns inte som om nån i min omgivning förstår hur stark den jävla tramadolen är för psyket.
Nu har jag iaf bestämt mig för att det får vara nog tar den inte för att bli hög utan för att leva ett normalt liv.
Är så avundsjuk på min sambo som har orken att klippa gräsmattan utan att behöva ta en tramadol.
Jag vill inte vara fast längre men som jag tidigare beskrivit har min omgivning så svårt att förstå det är ju bara attt sluta ta den och gå igenom de helvete som en avtändning på denna medicinen ger mig. Känner inget stöd förutom att jag gav min sambo de kartor jag har kvar och sa att han ska trappa ut mig.
Min mamma tycker att jag ska sluta tvärt.
Nu kommer jag beskriva avtändningen som jag upplever den,
Jag blir ledsen arg tycker jag är dålig för att alla andra klarar att leva ett normalt liv utan denna medicin.
När man ska gå upp för en trappa väger varje ben 40 kg mer än vanligt. Det gör ont i hela kroppen och som bara skriker efter tramadol. På kvällen får jag otroligt svårt att somna flänger och svänger i sängen som om jag blir attackerad när jag väl somnat och då är det orolig sömn vaknar ca 30 gr och ni kanske förstår hur dagen efter blir då.
Ni med erfarenhet av att ha slutat med tramadol får gärna skriva några stöttande rader för nu ska jag fan bli av med skiten för jag vill som sagt kunna klippa gräset dammsuga leva normalt helt utan dem.
Vet att mycket är psykiskt men fysiskt klarar jag det inte hade jag haft möjlighet hade jag velat placera mig själv på en öde ö med enbart mat och vatten och få gå där utan att mina nära blir lidande för de är de som är svårt att dölja en sån smärta på insidan. Har bett min sambo att prata om detta ikväll men tror inte han förstår hur starka dessa är för mig.
Kommer inte gå till nån missbruksenhet elr så då jag inte vill få några problem i framtiden utan
vad gjorde ni när benen vägde 40 kg extra och svetten lackar ryggen benen hela kroppen bara skriker.
Kommer ta 50 mg imorgon och 3 dagar efter det 25 mg och på så sätt minska avtändningen avsevärt.
Snälla ni kom med råd denna medicin ska inte längre få styra mitt liv och det är iaf ett steg på vägen.
Och ett råd till er som aldrig tagit denna värktablett. GÖR DET INTE härda hellre ut smärtan för det är inte värt det som kommer efter...