• Mikaela81

bugaboo solsuflett

Jag köpte en solsuflett till min buffalo. Men jag måste säga att jag blev lite besviken. De är 50+ uv skydd förutom på fönsterpartierna. Där är de endast 3. Tanken var ju att den här skulle skydda mot solen bättre än vanliga suffletten men nu blir de ju ännu sämre eftersom det kommer in sol
    På hela sidorna av suffletten som bara har faktor 3, dvs typ lika med noll. Ska man behöva räcka me filt överallt är de ju helt meningslöst. Känner mig lite besviken. Hur uppfattade ni suffletten? Hade ni nån användning av den?

• Svar på tråden bugaboo solsuflett
  • Insanejane77

Tråkigt!! Men bra att du sa för jag hade kikat på dom solsufletterna och velat lite fram och tillbaka huruvida det är värt att investera i eller inte. Nu räddade du mig från det iaf, tack!
    Kan du inte returnera sufletten då? Eller passa på att sälja på blocket eller tradera?

• Mikaela81
    Insanejane77 skrev 2014-06-02 13:08:53 följande:

Tråkigt!! Men bra att du sa för jag hade kikat på dom solsufletterna och velat lite fram och tillbaka huruvida det är värt att investera i eller inte. Nu räddade du mig från det iaf, tack!
    Kan du inte returnera sufletten då? Eller passa på att sälja på blocket eller tradera?

Jo klart jag kan göra de. Men jag tycker de e så märkligt att dom väljer att göra fönster på hela sidorna som har faktor 3. Hur tänkte dom då.
  • Bling1975

Jag tyckte den var lite opraktisk eftersom det ofta kom sol i ögonen på barnet. Kanske funkar bättre på ett stort barn som vill kunna se ut lite mer men kan vända undan ögonen från solen.

Det jag däremot älskade var ett solnät med UV-skydd som man spände över suffletten och ner över hela ramen. Hade en båge så det blev lite som en hel sufflett. Men det blåste igenom och de gick att se igenom. Perfekt för spädisar som man inte får smörja in.

• Mikaela81
    Bling1975 skrev 2014-06-02 13:32:47 följande:

Jag tyckte den var lite opraktisk eftersom det ofta kom sol i ögonen på barnet. Kanske funkar bättre på ett stort barn som vill kunna se ut lite mer men kan vända undan ögonen från solen.

Det jag däremot älskade var ett solnät med UV-skydd som man spände över suffletten och ner över hela ramen. Hade en båge så det blev lite som en hel sufflett. Men det blåste igenom och de gick att se igenom. Perfekt för spädisar som man inte får smörja in.

Min tjej vill gärna se mig när vi går så att inte kunna se ut är inte ett alternativ för oss. Ja tycker solsufletten verkar kanon iom att det även är myggnät. Men som sagt, de e ju fönster på hela sidorna med faktor 3. De går ju inte alls å ha som skydd. Blir ju jättekrångligt på promenader när solen lyser in å man inte får smörja barnet med solskydd.
  • Bling1975

Mitt barn kunde se mig genom solskyddet. Det påminde om materialet som är i solskydd på bilar. Jag hade dock lite svårare att se henne skarpt för det var ljusare på utsidan än insidan.

Svar på tråden bugaboo solsuflett