• trut

Snälla, kläder som förminskar/döljer stor mage!?

Någon som har idéer på kläder som gör en jättestor mage lite mindre? Dettta är min tredje graviditet så jag antar att magen är lite uttöjd sen tidigare och dessutom har jag "bara" mage dvs ser ut som en basketboll, bara rätt ut. Får frågor dagligen "nu är det snart dags" och börjar tröttna rätt rejält när det är två månader kvar.

De andra två är vinterbarn och då är det ju lättare med en stor kofta över som döljer lite men nu i värmen kan man ju inte ha så mycket kläder på sig.

Är ganska smal i övriga kroppen så de shorts och kjolar som sitter bra nertill räcker inte "mammamudden" till längre utan spänner in i magen nåt förfärligt. Vill inte heller lägga ut en förmögenhet på nya kläder då detta är absolut sista barnet.

Kom gärna med bildförslag!

• Svar på tråden Snälla, kläder som förminskar/döljer stor mage!?
  • Limaliie

Åh, det vill jag med veta. Har en jättemage och högt sf-mått. Ser ut som jag ska föda närsom men är bara i v 31

Har inte gått upp mer än 4,5 kg så allt sitter på magen endast...ser inte klokt ut och folk glor.

• Radhuspinglan

Nån tunika kanske?

• Limaliie

Tunikor/klänningar ser iallafall jag ännu större ut i

• trut
    Limaliie skrev 2014-06-02 12:25:14 följande:
    Åh, det vill jag med veta. Har en jättemage och högt sf-mått. Ser ut som jag ska föda närsom men är bara i v 31 smile3.gif

Har inte gått upp mer än 4,5 kg så allt sitter på magen endast...ser inte klokt ut och folk glor.

Så skönt att man inte är ensam i alla fall! Är också i vecka 31! Jag har visserligen gått upp närnare 10 kg men mage och bröst är det som verkligen exploderat. Jag ligger strax över medel på sf-kurvan men antar att mina delade magmuskler från tidigare graviditeter påverkar. Jodå folk glor så in i vassen, dem tror väl att man ska föda vilken sekund som helst.
    Radhuspinglan skrev 2014-06-02 12:28:45 följande:
    Nån tunika kanske?
    Problemet med tunikor är att jag får gå upp till typ Large i storlek och ändå sitter dem som ett smäck precis över magen men är alldeles för stort i övrigt. och vad ska man ha under? Men kom gärna med fler förslag, ska försöka vara öppen för allt!
  • Radhuspinglan

[quote=73359121][quote-nick]HåkanHjulhålt skrev 2014-06-02 12:40:58 följande:[/quote-nick][/quote] Som höggravid?

Svar på tråden Snälla, kläder som förminskar/döljer stor mage!?