• carro90

Pergotime Juni 2014

Hej allihopa! 

Om allt går som det ska så börjar jag med pergotime på onsdag den 4 Juni! Tänkte höra om det är fler som ska börja i Juni eller som precis har börjat som vill följas åt mot ett plus? Ju fler desto bättre, tror vi alla behöver all peppning vi kan få! Och berätta gärna lite om varför du fått pergo o vilket försök!  Solig

• Svar på tråden Pergotime Juni 2014
  • carro90

Då börjar jag då!  Jag och min sambo ska som sagt påbörja vårt första försök med pergo nu i dagarna! Orsaken är att jag har lätt förhöjt testosteronvärde och har varken ägglossning eller mens, på sin höjd 1-2 ggr om året. Gynekologen har inte helt fastställt om det är pco eller inte, vänta på slutgiltligt svar som jag troligtvis får imorgon eller på tisdag! Så jag har gjort undersökning och jag har väldigt mycket ägg men inga vill mogna, så nu håller jag tummarna för att pergo ska hjälpa oss att få en liten knodd 2015! Glad 

• carro90

{#emotions_dlg.flower}Pergotime-Juni{#emotions_dlg.flower}
    4/6 Carro90, 23 år, 1:a kuren, 1:a barnet

Måste ju ha en lista också! Fyll i efter hand, med fösta dagen med pergo som start! Nu vill jag se massor med namn på listan! Solig
  • rudbeckian

Jag har också börjat med pergotime nu i juni. Äter levaxin för sköldkörteln och fick veta att jag har Pco i måndags när jag var hos gyn. Har hormonvärde över normalt vad gäller adrostendion. Alla dessa hormoner… Har en menscykel mellan 26-40 dagar, troligen äl mycket sällan. 

Vid gynbesöket var jag på cd 13. Gyn sa bara att eventuellt hade ett ägg precis släppt "en ej helt rund cirkel" syntes på vul, annars sa han att övriga ägg var små, runt 10mm så då menade han att det inte blir något denna gång. Dumt nog frågade jag inte mer utan kände mest att jag ville gräva ner mig. Hade inte testat med äl-stickor innan besöket heller. Kanske kan det bli äl senare men på honom lät det helt uteslutet. 

Ska ta blodprov nästa vecka för att se om jag haft äl. 

• lolsing

Idag fick jag pergotime utskrivet och kommer börja med min första kur så fort mensen dyker upp. Jag har PCOS och kommer få äta halv dos till att börja med, då man kan vara extra känslig för pergon. Jag hoppas för allt i världen att det tar sig för oss någon gång, men läkaren sa att jag inte ska hoppas på för mycket. 

• rhoddan

Hej! :) jag är gärna med och skriver här. Jag har ätit en kur pergotime nu i juni men utan resultat så jag påbörjar andra kuren (dubbel) nästa vecka. Hur går det för er andra? :)

• lolsing

Hoppas det går vägen för er på dubbelkuren! Jag börjar äta första kuren imorgon :)

rhoddan skrev 2014-06-26 11:05:15 följande:

Hej! :) jag är gärna med och skriver här. Jag har ätit en kur pergotime nu i juni men utan resultat så jag påbörjar andra kuren (dubbel) nästa vecka. Hur går det för er andra? :)

• carro90

Oj, glömde helt bort denna tråden! Oskyldig Jag fick ägglossning i söndags, så jag är på äl+4 idag! Bim söndag 6/7! :) Spänd väntan! 

• rhoddan

Tack så mycket! Och lycka till du med! :)

Hur går det för alla nu då?

Jag är på näst sista dagen med pergotime. Har varit lite osäker denna gång då min mens efter provera inte alls var som sist.. Hmm får se hur detta går :)

lolsing skrev 2014-06-26 14:58:24 följande:

Hoppas det går vägen för er på dubbelkuren! Jag börjar äta första kuren imorgon :)

• lolsing

Var in på VUL för en vecka sedan. Inga mogna äggblåsor så långt ögat kunde nå tyvärr :(

• carro90

Ännu en gång har jag glömt bort mig egen tråd! Tungan ute Hoppas det går bra för er andra, jag fick ett tydligt plus på äl+9. Har varit på hälsosamtal och är idag i v.6 (5+4) 

• lolsing

Men grattis! Vad kul :D

carro90 skrev 2014-07-14 16:48:09 följande:

Ännu en gång har jag glömt bort mig egen tråd!  Hoppas det går bra för er andra, jag fick ett tydligt plus på äl+9. Har varit på hälsosamtal och är idag i v.6 (5+4) 

• rhoddan

Stort grattis! Så roligt att det gick på första försöket :)

carro90 skrev 2014-07-14 16:48:09 följande:

Ännu en gång har jag glömt bort mig egen tråd!  Hoppas det går bra för er andra, jag fick ett tydligt plus på äl+9. Har varit på hälsosamtal och är idag i v.6 (5+4) 

Svar på tråden Pergotime Juni 2014