Nenne666 skrev 2014-06-01 16:57:38 följande:
Vad har empati med saken att göra? Har jag någonstans sagt att jag inte förstår? Slå upp det själv!! Du har tydligen grava problem med att förstå att en person som inte vill bli hjälpt inte kan bli hjälpt. Första steget för alla som vill sluta med ett destruktivt beteende oavsett problematik är att äga en egen vilja . Tom heroinmissbrukare som i sin tur är fysiskt beroende av drogen. Är det att inte ha empati att äga den kunskapen menar du? Mitt råd till TS va att han i första hand måste vilja själv och göra jobbet själv. Där kommer hjälp och stöd in. Men det är upprepning på upprepning nu.
Du verkar prata om nått annat, fortsätt du med det.
Men svara då inte på mina inlägg.
Det är rätt enkelt, har man en psykisk sjukdom och cannabis är det enda som får en normal.
Det går ALDRIG jämföras med att missbruka mat, inte enda dag i veckan går detta att jämföra.
Nu visar det sig det inte finns en diagnos, men återkommande depressioner som jag förstod det.
Han vet om att cannabis hjälper, och har säkert en rädsla att sluta pga han inte vill må dåligt igen.
Finns ingen medicin i världen som slår CBD på fingrarna när det kommer till ta psykiska saker.